bjorke Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 Hvordan fungerer den fysisk sett i forhold til bensinmotoren? Skal holde et lite foredrag om dette,og da hadde det vært fint med litt hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 nå må du gjøre leksene dine selv da.. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2004 http://www.howstuffworks.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 Er det ikke slik at det bare er så høy kompresjon at når stemplene er i øvre dødpunkt selvantenner dieselen på grunn av trykket? Derav at diesel ikke liker turtall.... "Glødetrådene" (husker ikke hva det heter) er for å varme opp litt inni sylindrene slik at dieselen antenner lettere tror jeg.... Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zagato Skrevet Mars 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2004 En dieselmotor har høyere komprisjon for at komprisjonsvarmen skal overstige anntennelsetemperaturen til drivstoffet, som på mindre og middels dieselmotorer er diesel og på store motorer tungolje. Drivstoffet blir rett før ØD sprøyta inn under høgt trykk og anntennes av varmen og forbrenner under ekspansjon. Glødeplugger er kun for å lette starten på motoren når den er kald. Store motorer bruker ikkje det, men bruker trykkluft til start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.