Gå til innhold

Div spørsmål angående Subaru Impreza GT, trenger hjelp&råd

Ranger emnet


plizket

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 20 år som til dags dato kjører BMW 320i E36.

Tingen er at forrige sommer kjøpte en kamerat av meg en Subaru Impreza GT turbo STV.

Satt på i den, og syntes det var ett temmelig rått kjøretøy med 218 hester.

 

Så nå har jeg spart litt og skal til Drammen for å se på en slik blå impreza gt 2.0 turbo.

(Ta en titt på linken, og gi gjerne feedback :)

AutoDB-kode: 1307766 http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1307766;Modified=1303681459

 

Jeg har alltid likt Subaru Impreza, siden jeg fikk den i RC-bil til jeg spilte den i alle mulige videospill, så har det liksom vært en del av meg, selvom hele familien har BMW. Kort fortalt, nå er jeg lei BMW. Jeg vil ha noe hissig, noe som skiller seg ut, noe som gjør meg glad når jeg kjører. Jeg tror Impreza er løsningen!

 

Men spørsmål:

Alle biler har sine svakheter og fordeler, hva er svakhetene med en Subaru impreza GT turbo?

(Jeg har hørt det er girkassene på dem, og siden det er boxer motor så slår sylinderene horisontalt og pluggene kan være vriene å bytte på de) Er det noe mer?

 

Det fine med de sånn som jeg ser det, er at de ser tøffe ut (Street racer), Har 4x4 drive, Spreke, god kvalitet? (ustoppelig?) Lette? Gode kjøreegenskaper (Go-cart?)

 

Lær meg gjerne å kjenne denne bilen bedre. Hva skal jeg se etter når jeg skal på visning?

Jeg ville sett under etter rust og skraper (skjekke om den er herjet med), Hørt på motoren, og skjekket olje.

 

Tusen takk på forhånd, håper dette blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hær va d jo mye respons hehe..

ja du har helt rett at det er girkasse på dem, det er d vell på de fleste biler, men om du mente at det er en svakhet.. så er det vertfall helt nytt for meg. det jeg har hørt fra alle som kan subaru er: ustoppelig! tror ikke det er mange andre enn Petter Solberg som har klart å kjøre sund en Impreza ;)

det som man bør være litt ops på er:

-vannpumpa

-fjæring

-foringer i forstillingen

-bremser-klosser og skiver

-drivakselmansjetter, har d vært hull på dem lenge blir det fort et dyrt kjøp hvor du kan ende opp med å kjøpe ny drivaksel å subaru deler er DYR!

-fjæring, en gt har mye futt i seg, å jo fortere du kjører jo mer må du bremse, hard bremsing sliter ikke bare på bremsene men også demperne ;P

-simmeringene på fram å baksiden av motoren.

-rust ved spoiler, kan oppstå rust ved etter-montert spoiler.

dette er en nazi liste, for Subaru'er flest er det bare tut å kjør! ;D

 

men jeg selv lurer på hvor mye 2.5 gt bruker på mila, om noen vet d, ROP UT! både blanda by å landekjøring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkassene kan bli en svakhet hvis du trimmer endel og rivstarter, men det kan jo skje med de fleste biler.Pluggene skifter du ikke så ofte og det er et eget triks med dette som du nok lærer fort.

 

Ellers er det tut&kjør som det nevnes over!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Subaru er ustoppelig, men som nevnt over så er det viktig at ved evt trimming at dette er gjort riktig. Ved hardt trimmet motor, så vil også clutch slite endel.. Har det blitt eller blir det bilkjøp?

Subaru Impreza WRX STI 2001 Nå bremset til 400hk på hjula...

Mazda 6 2.0 2005 Familiebilen

Skoda Octavia vRS2 2006 Solgt

Audi A6 1.8TQ Avant 2001 Solgt

Skoda Octavia vRS1 2000 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår