Mf165 Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 Hei! Jeg har fått en Ford Taunus som har stått på låven i rundt 20 år. Den er i grei stand. Hvordan bør jeg gå frem når jeg skal starte den? Er det spesielle ting jeg bør tenke på? På forhånd Takk! Siter Arbeidslyst kom treng deg på, her skal du motstand få! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 Aller helst skifte olje og filter på den først, og gå over alle tetninger som har med drivstoff å gjøre. Men sånn enklest mulig, ta av ledningen på coilen, kinn til det kommer bensin til forgasseren, og litt til, og ikke minst til oljetrykkslampa slukker. Koble på coilen(om ikke bensinspruten står), 3 pump på gassen, vri om nøkkelen og start. De tre pumpene er for å pumpe litt bensin til kaldstarten, sette på choken. Er det manuell choke så pump fremdeles og dra den 3/4 på. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Bytt regreim før du begynner eller i allefall se at den ikke er sprukket eller morken. Hvis bilen er en 1.6 eller 2.0 skal den ha regreim. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg