Gå til innhold

anlegg kutter i 318i e46

Ranger emnet


Volvo 850 LS

Anbefalte innlegg

anlegg kutter i 318i e46

 

Er usikker på om annlegget får nok strøm eller om jeg må ha ny forsterker.

 

har 2 batteri i bilen

 

forsterker: ground zero Gzua 1.1000dx

 

sub: Ground zero Gzhb 30bt

 

har lagt opp 35kvadrats kabler

 

subben kutter når jeg skrur opp volumet og når bassen blir dyp og kraftig. kan det være at jeg trenger kondensator, ny forsterker eller tykkere ledninger fra dynamoen?

BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.hvor har du jordet forsterkeren?har du pusset ned jordings punktet til rent metall?er nok der problemet ligger ;) kondensator trenger du ikke det er bare og kaste penger ut av vinduet. mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den kondensatoren har du ikke noe bruk for, så det var bortkasta penger.... Du må måle spenningen inn på forsterkeren når du spiller, går den under 12v så har du svaret der, da har du for lite strøm, og må oppgradere dynamoen din. Har du oppgradert kablene mellom dynamo og batteri, samt mellom batteri og karosseri?

Du har vel sikkert en forsterker til øvrige høyttalere også? hvilken forsterker er i tilfelle det?

Monoforsterkeren din alene, er kapabel til å trekke over 60A, og hvis du da har en liten forsterker til + det som bilens elektriske trekker, så er du fort over 100A, og en 318 har vel neppe noe større dynamo enn 90A ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke flere forsterkere nei, og spenninga inn til forsterkeren ligger rett under 13 volt . jeg kan spille høyt av og til, men plutslig kan forsterkeren finne på å gå i protect, men det skjer da etter jeg har spilt høyt en stund

 

Og du har fortsatt rett under 13v når det kutter?

Må da være forferdelig å høre på bare bass når du spiller høyt?? Høyttalerene i bilen kan da umulig holde følge med suben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår