Gå til innhold

Stian's Manta V12 Twin Turbo!

Ranger emnet


StianØverland

Anbefalte innlegg

etter salget av min først A modell ble savnet for stort, så jeg måtte ha en ny. fikk tak i et godt eksemplar av en tidligere svensk Rally 1900.

 

29524_423214577287_507852287_5320164_2444295_n.jpg

 

da jeg fikk bilen hadde den gått 122000 km og var etter min mening i "grei" stand. overhodet ingen utstillingsbil.

den hadde også gåen differensial. bilen ble hentet å nedplukking av bakakselen var i gang

på dette tidspunktet hadde bilen også fått nye felger. 3delte compomotive cxn i magnesium 8/8,5 x 16

ble forresten montert ny orginal lammelsperre.

 

2ro42fs.jpg

b7jb4h.jpg

 

 

i løpet av vinteren som kommer blir det gjort en del med bilen. motor skal ut, motorom skal lakkeres, kabler skal trekkes i vangene og alt skal være cleant. alt av brakketter og deksler skal være polert/lakkert. skal også få tatt den lille rusta som er.

 

 

så var bilen sammen igjen å klar for å brukes(beklager dårlig bilder)

 

22april12.jpg

22april9.jpg

22april15.jpg

22april6.jpg

 

dette er målet mitt, noe alla dette. med orginal dekor/chromelister i hjulbuer, etc

 

22april17copy.jpg

 

 

mer kommer etterhvert :)

Endret av StianØverland

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehehe, litt nye updates :)

 

 

 

måtte selvfølgelig ha gule lykter :)

DSC_0396.jpg

gulelykter4copy.jpg

 

laksetrapp og fangere er også kommet på, men fangerne blei fort pelt av igjen da det ikke blei helt som forventet :)

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

da har det skjedd litt her igjen. måtte ha noe å gjøre så da fikk jeg lakka på orginalstripene igjen :)

 

fikk trøkt opp teksten og begynte å maskere.

 

det her ser veldig enkelt å greit ut. men det tar LANG tid for å få tapen 100%, èn bitteliten skeivhet å det blir dritstygt med en gang.

 

her begynte jeg sånn smått å teste hvor breit det må være og hvor merket skal stå.

DSC_0680.jpg

 

så var det hvordan den skulle avsluttes i fremkant

DSC_0681.jpg

 

DSC_0682.jpg

 

så over med en plastikk så det ikke skal føyke over hele bilen

DSC_0683.jpg

DSC_0684.jpg

 

 

så la jeg fineline tape for å få en skarp kant, ikke en ruflete å stygg som det blir med vanlig tape.

 

DSC_0685.jpg

 

så måtte merkene på

DSC_0686.jpg

 

så litt sliping

DSC_0688.jpg

DSC_0689-1.jpg

 

så litt lakk

DSC_0690.jpg

DSC_0691-1.jpg

 

så av med maskeringa å, hola!!!

 

DSC_0692-1.jpg

DSC_0696.jpg

DSC_0695.jpg

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ennå langt ifra målet :) folk tror jeg er gal, men til vinteren skal bilen sandblåses under rutene.

 

ikke fordi at det er så fryktelig med rust, men det er noe rundtom kring. så da kan jeg like greit gjøre det skikkelig å ta alt på en gang istede for å ta litt og litt, for da vil jeg aldri bli ferdig.

 

men det første som skal gjøres er iallefall å få orden på fremfelgene igjen :)

 

 

 

har ikke planer om å senke noe mer, den er lav nok som den er, iallefall når jeg kjører med 13 tommerne med lavprofil. måtte vert hvis jeg kom over godkjente coilovere, men slikt finnes vel ikke...

 

 

menmen, updates kommer på løpende bånd :)

Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo

Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor

 

"det er viktig at det ryker og bråker"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår