StianØverland Skrevet April 25, 2011 Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 (endret) etter salget av min først A modell ble savnet for stort, så jeg måtte ha en ny. fikk tak i et godt eksemplar av en tidligere svensk Rally 1900. da jeg fikk bilen hadde den gått 122000 km og var etter min mening i "grei" stand. overhodet ingen utstillingsbil. den hadde også gåen differensial. bilen ble hentet å nedplukking av bakakselen var i gang på dette tidspunktet hadde bilen også fått nye felger. 3delte compomotive cxn i magnesium 8/8,5 x 16 ble forresten montert ny orginal lammelsperre. i løpet av vinteren som kommer blir det gjort en del med bilen. motor skal ut, motorom skal lakkeres, kabler skal trekkes i vangene og alt skal være cleant. alt av brakketter og deksler skal være polert/lakkert. skal også få tatt den lille rusta som er. så var bilen sammen igjen å klar for å brukes(beklager dårlig bilder) dette er målet mitt, noe alla dette. med orginal dekor/chromelister i hjulbuer, etc mer kommer etterhvert :) Endret September 15, 2012 av StianØverland Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet April 25, 2011 Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 så skikkelig fin ut denne! :D hva skjer med allycatsa? :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet April 25, 2011 Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 fyyyy korr tøff!!! :-) Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet April 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 er ats'er. de ble beholt av forrige eier. Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet April 25, 2011 Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 For en bil! *abonner på tråd* Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tommy1033 Skrevet April 26, 2011 Rapporter Share Skrevet April 26, 2011 rått prosjekt som vanli stian , har fylt med på storsett alle prosjektene fra portalen også :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kadett-E Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Rått :) Dette må jeg følge med på ! Siter Opel Kadett E GSI 2.0 8v & Opel Kadett E 1.8i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboAlven Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 rå bil stianbaby ! hehe :D Siter ALDRI mer bestille deler fra Parts&Retards... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet April 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2011 hehehe, litt nye updates :) måtte selvfølgelig ha gule lykter :) laksetrapp og fangere er også kommet på, men fangerne blei fort pelt av igjen da det ikke blei helt som forventet :) Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet April 30, 2011 Rapporter Share Skrevet April 30, 2011 Meget pen bil du har skaffet deg,har noe kjennskap til denne mantan'n gjennom omc , Var den fyr som hadde den der.likte planene dine, bortsett fra dekorene på bilen. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 30, 2011 Rapporter Share Skrevet April 30, 2011 Steintøff. Mimre mimre..:) Men styr unna striper og chromelister. Den er jo perfekt. En liten ting bare. Skaff tidsriktige skilt :) Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 da har det skjedd litt her igjen. måtte ha noe å gjøre så da fikk jeg lakka på orginalstripene igjen :) fikk trøkt opp teksten og begynte å maskere. det her ser veldig enkelt å greit ut. men det tar LANG tid for å få tapen 100%, èn bitteliten skeivhet å det blir dritstygt med en gang. her begynte jeg sånn smått å teste hvor breit det må være og hvor merket skal stå. så var det hvordan den skulle avsluttes i fremkant så over med en plastikk så det ikke skal føyke over hele bilen så la jeg fineline tape for å få en skarp kant, ikke en ruflete å stygg som det blir med vanlig tape. så måtte merkene på så litt sliping så litt lakk så av med maskeringa å, hola!!! Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 Det der ble knalltøft! Passer bra sammen med det svarte panseret og laksetrappa. Begynner å nærme seg målet nå? Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juni 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 så stilig! :D Du har ikke vurdert å få den litt nærmere bakken da? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianØverland Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2011 er ennå langt ifra målet :) folk tror jeg er gal, men til vinteren skal bilen sandblåses under rutene. ikke fordi at det er så fryktelig med rust, men det er noe rundtom kring. så da kan jeg like greit gjøre det skikkelig å ta alt på en gang istede for å ta litt og litt, for da vil jeg aldri bli ferdig. men det første som skal gjøres er iallefall å få orden på fremfelgene igjen :) har ikke planer om å senke noe mer, den er lav nok som den er, iallefall når jeg kjører med 13 tommerne med lavprofil. måtte vert hvis jeg kom over godkjente coilovere, men slikt finnes vel ikke... menmen, updates kommer på løpende bånd :) Siter Opel Manta SR 1971 m/ 5.0 L V12 Twin Turbo Opel Olympia coupe m/Yamaha R1 motor "det er viktig at det ryker og bråker" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg