Gå til innhold

Får ikke høyt nok turbotrykk, bleedventil, N75?

Ranger emnet


MortenM

Anbefalte innlegg

har en a4 som til vanlig har ladet 1.4 ca,med N75 ventil. for en stund siden, begynnte den lade "bare"0.9 ..... satte på bleedventil nå,satte krana på fult fortsatt #bare" 0.9 noen som har en ide hva som kan gjøre d der

 

kan det være dett catt?

utslitt turbo?

lekk IC?

 

ingen feilkode med vag-com .

Endret av MortenM

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A: Hvordan kobla du opp den bleed.ventilen, du kobla den ikke i mellom N75 og WG vel?

 

B: Dette er en bilspesifikk tråd og skal ikke postes i teknisk ihh. til forumets retningslinjer, så jeg flytter den nå.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A: Hvordan kobla du opp den bleed.ventilen, du kobla den ikke i mellom N75 og WG vel?

 

B: Dette er en bilspesifikk tråd og skal ikke postes i teknisk ihh. til forumets retningslinjer, så jeg flytter den nå.

 

 

ok,den er grei Einar att du flytta den :P :D

 

N75 henger bare i ledningen sin den nå, skal ut å kjøre en tur nå,så skal teste å ta av slangen til WG å se om den lader fult da ,viss ikke er d vell bare 1 ting å er vell å skifte turbo?????

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det at den bare lader 0.4 da. Da funker jo wastegaten forsåvidt. Prøve å ikke ha slange til wastegate. Se om den lader over 1 bar. Bare vær rolig på gassen å følg med, turbo lader så langt den klarer siden wastegaten ikke åpner da. Lader den mer enn 0.9 og fint mere enn 1.4 bar så trur jeg du bør skifte n75

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det at den bare lader 0.4 da. Da funker jo wastegaten forsåvidt. Prøve å ikke ha slange til wastegate. Se om den lader over 1 bar. Bare vær rolig på gassen å følg med, turbo lader så langt den klarer siden wastegaten ikke åpner da. Lader den mer enn 0.9 og fint mere enn 1.4 bar så trur jeg du bør skifte n75

 

tok av slange til WG å trykke smalt til 1.5++

men da er d vell N75 som kødder ,bleedventilen vil ikke gi fult trykk heller så da er vell den ødelagt å :(

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kossen oppfører trykket seg,tar det lengre tid og få det opp nå enn tidligere? Går den opp til 0.9 bar, for så bli bliggende der?.Eller går den høyere opp og daler ner til 0.9 bar?.Ta av bleed valven og sjekk at den er helt tett når den er stengt:)

Ka type bleed valve var det du hadde?

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan jeg oppdatere her litt,bleedventilen har jeg kasta til H,hva lekk på begge nipla,

så satte jeg på N75 H .. ladetrykk->0.9 :(

så satte på N75 C ..ladetrykk --->1-1.3 pulserer MYE ladewr lader noen ganger 0.7.

så kan den pulsere til 1+ men det går sakte med trykke :( :(

 

noen ideer??

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kossen oppfører trykket seg,tar det lengre tid og få det opp nå enn tidligere? Går den opp til 0.9 bar, for så bli bliggende der?.Eller går den høyere opp og daler ner til 0.9 bar?.Ta av bleed valven og sjekk at den er helt tett når den er stengt:)

Ka type bleed valve var det du hadde?

 

ja mange ganger bruker den tid på å komme opp kommer den seg til 0.9 da, så hopper den å spretter til 1,3 å ned igjen osv

Suzuki xl7 ikke som Audi turbo nei ikke 😁💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår