Gå til innhold

Trenger råd ang bilkjøp!

Ranger emnet

Lille-Solsikke

Anbefalte innlegg

Er på leting etter ny bruktbil med tanke på at vi venter barn...men aner ikke hva jeg skal kjøpe.

Først så jeg på VW Touran, men den er ikke lenger aktuell...

Så har jeg tittet litt på Opel Zafira, men gubben blånekter!

Har dere noen gode biltips?

Har selvfølgelig noen kriterier.

Ikke eldre enn 2005/06

Må ha GOOOD bagasjeplass

Støysvak!!

Helst ikke dyrere enn 200-250 tusen..

Hva bør jeg kjøpe og hva bør jeg absolutt holde meg unna??

Takker masse for gode råd og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Octavia går vel ut pga støy.. Men ellers en veldig bra bil (og RS-utgaven er morsom ja..). Generelt bør du normalt holde deg unna en del franske. Ofte gode biler med god komfort, men har vært mye feil. Ford Mondeo er jo av de større stasjonsvognene i klassen (både baksete og bagasjeplass), mener de er ganske støysvake også. Usikker hvordan kvaliteten har vært de siste årene. Du får den nye utgaven, f.eks. 2008-modell med 100hk eller 125hk diesel godt innenfor den prisen og med fornuftig km-stand. En Titanium-utgave er godt utstyrt. Ikke glem bakseteplass, et bakovervendt barnesete tar ofte stooor plass...

Du har også Ford S-Max, som er enda større. Finnes noen 2006-modeller innenfor den prisen med ok km.

Ellers har du Passat, som er mer støysvak enn f.eks. Touran. God plass og relativt lite feil på nye modellen som kom i 2005. Ville da gått for en 2,0 TDI Highline. Du kan klare å få en 2008-modell til den prisen. I 2008 fikk den common rail motor med mye mindre støy, men det er et skille her, noen er med den gamle pumpedyse-motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford Focus er vel helt grei ?

Prøvekjørte stasjonsvognen ( 2010 modell, ikke trend ) her om dagen, god bagasje plass og drar godt.

Den er absolutt bra og bagasjeplassen i denne og f.eks. Golf stasjonsvogn er bra, men bakseteplassen blir ganske snau med bakovervendte barneseter.. Synes egentlig A6'n og den forrige Passat'en vår ikke er mer enn passe stor nok ift. det. Nå har vi riktignok også et barnesete som jeg har hørt tar stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider