Tomas. Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 (endret) Ford Kuga 2.0TDCI 4x4 8 og 9 April 2011 Ble kontaktet av bileier torsdag, startet fredag og ferdig lørdag. Eier lurte på om jeg kunne ta en shine av familiebilen hans nå som våren var i anmarsj, og det så jeg på som ein fin måte å starte sesongen på. Vi ble enige om kun en utvendig 2-steg. Jeg la hovedvekt på jobbingen så ble minimalt med bilder jeg følte jeg kunne bruke. Startet fredags morgen med vaskingen, som på grunn av en voldsom vind gjorde det litt utfordrende. Ved ankomst. Bileier påpekte også at det var kommet veldig mange rustflekker på lakken, som jeg selvsagt lovet å få bort. Startet med Prickbort på alle paneler under vinduer, lot dette virke noen minutter før jeg la ren Surfex HD oppå. Denne fikk også samme virketid. Dette hadde så og si ingen innvirkning på rustflekkene: Så da tenkte jeg å prøve ut IronX som har fått så mye skryt. Vasket bilen raskt med CG Citrus Wash ´n Gloss, tok så felgene fatt i mellomtiden slik at panelene kunne tørke litt. Her ble det brukt P21s og 4 forskjelilge felgbørster/koster. Påførte alle paneler under vinduene med IronX og lot det virke. Skikkelig imponert over dette produktet. Etter kun avspyling med HT var alt borte og bilden ble deretter skummet ned med en blanding av diverse såper og Meg´s APC. Etter IronX, skumlegging og ny håndvask. Inspeksjon av lakken: Bilen ble deretter clayet med Sonus clay og ONR som claylube og deretter maskert. Det blåste såpass mye utendørs at jeg valgte å droppe avspyling etter clayingen, tok heller en runde med ONR på sprayflaske og en MF. Testet ut noen kombinasjoner på panseret før jeg endte på Scholl gul + Scholl S17+ som første steget. Var noen stygge merker bak ved bagasjeluken jeg gikk over en god del runder på, her brukte jeg også Scholl ull og S3 Gold. Fikk bort en god del, men mange av de større var igjen. Her er halve tatt. Etter dette var det klart for steg 2: S30+ og Scholl orange + Flex DA for å få opp glansen og ikke minst fjerne hologrammene, noe som var stor suksess. Deretter var det en runde med wipedown og kontinuerlig holosjekking. Etter godkjenning falt valget på Swissvax Shield. Plastdetaljer ble behandlet med Owatrol Polytrol. Så ble vinduene renset med Scholl Ice og MF, dekksider fikk Swissvax Pneu og felgene Autobahn. Og til slutt gikk jeg rundt bilen med Quick Finish + blå MF. Finito. Tid brukt: 21 timer. Takk for meg, for denne gang. Endret April 11, 2011 av Tomas. Siter 15 Nissan Leaf Nordic 05 VW Caddy 1.9TDIx08 Volvo S40 1.6D Momx96 Ford Mondeo 2.0 GLXx68 Peugeut 404 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Som alltid Strøkent med stor S det her Tomas :) *LIKER* Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomas. Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Takk for det Marius :) Siter 15 Nissan Leaf Nordic 05 VW Caddy 1.9TDIx08 Volvo S40 1.6D Momx96 Ford Mondeo 2.0 GLXx68 Peugeut 404 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg