hdaniels Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Hei, Jeg må antakelig bytte dempere bak på bilen min. Søker hjelp her, siden bilmekking definitivt ikke er min sterke side. Kan noen enkelt forklare hvordan dette skal gjøres? Har vært bak i baggasjerommet, og ser ut som det eneste som skal skrus på sitter nede over hjulet. Korrekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Stemmer. De to skruene på bildet løsnes, samt den ene bolten som holder demperen nede. Over støtdemperlageret sitter det en mutter som må av for å sette lageret over på den nye demperen. Sett på nye støvmansjetter, ikke bruk de gamle. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdaniels Skrevet April 11, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Kjempe, tusen takk for svar. Disse støvmansjettene, er dette noe som MÅ byttes nå? Kan jeg eventuelt rengjøre de gamle? Bestilte ikke de, og får forhåpentligvis demperne slik at jeg kan fikse dette i morgen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Du MÅ ikke bytte de, men er lurt å gjøre når alt først er skrudd av. Og ja, du kan rengjøre de og bruke de videre. Sett de inn med silikonolje om du har. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdaniels Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 (endret) Ok, får ta å gjøre det.. Dempere er kjøpt inn så regner med å ta det i ettermiddag. En ting, jeg ser jo enkelt hvordan demperne skal løsnes nede. Har du noen idè om hvordan det ser ut når jeg løsner opp de to skruene på bildet? Endret April 12, 2011 av hdaniels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Bildet er riktignok fra Seat Leon men det er identisk på din bil ;) http://autopartmaster.com/en/?action=catalog_show&cat=seat&t_id=23074&added_=SEAT%20Leon/Leon%204%202002%20%C7%E0%E4%ED%FF%FF%20%EE%F1%FC Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdaniels Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 (endret) Så svaret ditt først nå, men takk. Jobben er utført, gikk rimelig greit (egentlig som forventet). De knirker litt, men det er kanskje helt vanlig og noe som går seg til etter hvert? Edit: Svak knirking altså, som ikke var der før jeg byttet dempere. Endret April 13, 2011 av hdaniels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 13, 2011 Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 Monterte Biltemadempere på en bil en gang og de knirket fra første stund. Ikke varte de så lenge heller, så ikke kjøp oljedempere der! Nei, det er ikke vanlig eller normalt at de skal knirke. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hdaniels Skrevet April 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 (endret) Disse er kjøpt på Mekonomen (Monroe), så tror neppe det er noe i veien med selve demperne.. Jeg tror det enten er støvmansjettene, eller så er det noe som går seg til når bilen har gått litt med de nye demperne.. Jeg får se, i verste fall får jeg skru av igjen og bytte støvmansjettene også. Endret April 13, 2011 av hdaniels Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg