whitesistah Skrevet April 10, 2011 Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 Har en golf 2, 86 modell. Noen ganger går bilen helt fint, noen ganger ikke! Den soter seg, så når jeg ruser den på tomgang kommer det masse svart røyk. Før jeg gjør dette fusker bilen mye (rister), og så vidt jeg kommer meg noen plass. Noen ganger stopper det seg helt, og jeg må stoppe bila, å vente litt for å så starte og så ruse av den på tomgang (dette bruker som regel å funke). Når jeg gjør dette går den plutserlig ikke på tomgang noe mer, da jeg må hive den i fri mot kryss etc for å så gi gass og bremse på samme tid for å holde bilen igang. Den går som regel på tomgang igjenn om jeg kjører på lavt turtall. Hva kan gjøre at bilen er så klikko? Bilen bruker ekstremt mye bensin, noe den ikke gjorde før dette begynte og skje. Små amatør på bil kan du si, men kan det ha noe med forgasser? eller er det så lett at bare luftfilteret er tett? Bilen skal selges, tenkte kanskje dette var noe jeg skulle fikse før eventuelt salg. Eventuelt kostnader på rep? Syyyykt lei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfen min er død Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Jeg har et lignende problem :) Skal kjøpe ny forgasser og teste, tror det er dysa, kan fint være dysa på din, evt. dritt i forgassern og på pluggene. Sjekk også slangen fra toppen av blokka til forgassern, den var tett av ødelagt gammal gummi på min. Siter [Lagt i mine hender 19. Mars 2011] Golf MK2 1990 1,8GL 90HK Elektriske Recaro seter. 4 klar-lykter forran. Orginal Blaupunkt kassettspiller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Er ikke enkelt å komme med noe tips når du ikke oppgir mer enn at det er en 86-modell. Slagvolum og bensinsystem er et minimum, eller bare motorkoden (som sier alt) ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whitesistah Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Jeg har et lignende problem :) Skal kjøpe ny forgasser og teste, tror det er dysa, kan fint være dysa på din, evt. dritt i forgassern og på pluggene. Sjekk også slangen fra toppen av blokka til forgassern, den var tett av ødelagt gammal gummi på min. Hmm, må sette den inn på verksted slik at de måler avgassen på bilen da eller? Vet de justerete forgasseren sist gang jeg var på mekonomen. Hvor er blokka på forgasseren da? Vet bare det er en orange greie i midten?!?! Er det dysa den som bestemmer hvor mye drivstoff skal inn i motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Jeg har et lignende problem :) Skal kjøpe ny forgasser og teste, tror det er dysa, kan fint være dysa på din, evt. dritt i forgassern og på pluggene. Om bilen din er en 90-modell Golf 2 som i signaturen din så har den ingen forgasser ;) Den har MonoJetronic, populært kalt monojet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whitesistah Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Er ikke enkelt å komme med noe tips når du ikke oppgir mer enn at det er en 86-modell. Slagvolum og bensinsystem er et minimum, eller bare motorkoden (som sier alt) ;) Hmm, jeg vet ikke hvor dette står eller hva det er for den slags skyld.. Finner ingenting på verken vognkort eller servicehefte, men det sto på det svarte greia på bilen: MHO 533 183 VW merke og et Audi merke 027129607 D. Om det er til noe betydning. Vart også noe annet som stå på ett klistremerke, men tror ikke dette skal ha noen betydning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 (endret) Motorkoden står øvert på blokka rett under tennplugg nr 2-3. De andre dataene du har skrevet er delenummeret på luftfilterboksen ;) Siden du har den luftfilterboksen så har du en 1.6 eller 1.8 sannsynligvis med Pierburg-forgasser. Endret April 12, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whitesistah Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Motorkoden står øvert på blokka rett under tennplugg nr 2-3. De andre dataene du har skrevet er delenummer. Fant et nr attme ene tennpluggen.. På første linja sto det 12 og på den andre linja stå det 0261033730, vet ikke om det er dette nr jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Det er delenummeret på selve toppen. Du kan begynne med å sjekke automatchokefunksjonen på forgasseren. Denne er styrt av kjølevannet, kan være den som henger. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EaglePilot Skrevet April 12, 2011 Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 Enklest (og billigest) er å sjekke for tett luftfilter, gamle / utslitte tennplugger (stor elektrde avstand), gnist på plugg fra coil, den skal hoppe 1.2 - 1.5 mm i friluft. Siter Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whitesistah Skrevet April 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 Hmm, jeg skal se hva jeg finner ut. Vegvesnet visste det iallefall ikke. Blond moments på bilforum her :-p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
whitesistah Skrevet April 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 Enklest (og billigest) er å sjekke for tett luftfilter, gamle / utslitte tennplugger (stor elektrde avstand), gnist på plugg fra coil, den skal hoppe 1.2 - 1.5 mm i friluft. Skulle sjekke luftfilteret, men jeg får det ikke løst (Jeg er amatør.) Hvordan sjekker jeg at tennpluggene er som de skal da? Det eneste jeg vet om coli er at det er en bakterie, og i følge google så finner jeg ingenting :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 13, 2011 Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 Skulle sjekke luftfilteret, men jeg får det ikke løst (Jeg er amatør.) Hvordan sjekker jeg at tennpluggene er som de skal da? Det eneste jeg vet om coli er at det er en bakterie, og i følge google så finner jeg ingenting :-) Ta av de stålklipsene som holder luftfilterboksen sammen og ta ut filteret. Tennpluggene skrur du ut og sjekk fargen på de. Evt rengjør de. Coli er en bakterie ja, men Eaglepilot skrev coil, ikke coli ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.