Gå til innhold

Toyota Avensis stasjonsvogn

Ranger emnet


ThAMaZTeR

Anbefalte innlegg

Originally posted by PurrPower

 

Hva er distansen til bakken under frontfangeren her? 2cm? Og det er MAX. Du er en tåpe hvis du prøver å innbille meg at du har kjørt rundt på norske veier med 2cm klaring i fronten UTEN at det har bydd deg noen som helst problemer. Det får være måte på til å tro på julenissen, må være noe av det dummeste jeg har hørt.

 

Hva "Praise The Lowered" angår, så har alt sine begrensninger. Slik idiotsenking, ja jeg velger å kalle det nettopp det, har ingen som helst hensikt her i landet, untatt på treff hvor bilen står stille. Det er KLIN umulig å kjøre med slik til vanlig på norske veier, til det er norsk veistandard altfor dårlig, noe jeg tror de fleste her kan skrive under på.

 

Temmelig dumt av deg å å legge ut bilder hvis du ikke tåler å få litt pepper også. Må jo ha følt deg litt truffet siden du reagerer på negativ omtale. Du la jo ut bildet for meninger, så får du ta det som en mann når det er noen som ikke liker enkelte ting ved det du har gjort også. Er jo et uttrykk som sier "Om du vil ha utsikt, så må du tåle at det blåser".

 

greit det:) men noen gang hørt om justerbare dempere eller:)... hvordan kan du vite om Den toyota'en har det.. eller om han hadde det:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har det :) Men egentlig er det litt uinteressant i sammenhengen, sett i lys av påstanden om at det er problemfritt å kjøre med så senka biler her i landet. Da spiller det ingen rolle hva bilen er senka med, enten det er coilover eller hydraulikk, poenget ligger jo nettopp i det at man ikke kommer frem uten problemer med en bil som er så lav =) Folk jeg kjenner har sett mindre senka biler som har hatt problemer.

 

Men som en oppklaring:

 

Jeg er absolutt ikke imot senking, men hensiktsmessig bør det være, må jo kunne bruke bilen også. Derfor mener jeg at det hadde sett mye bedre ut om den var 5cm over bakken fremfor 2cm. 5cm er jo ganske lavt det også, men det går det an å bruke den da i hvertfall ;) Forøvrig synes jeg bilen er helt knall, fineste Avensis jeg har sett i hvertfall. Tror bare skaperen ikke tåler negativ kritikk så godt :D

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PurrPower

 

Hva er distansen til bakken under frontfangeren her? 2cm? Og det er MAX. Du er en tåpe hvis du prøver å innbille meg at du har kjørt rundt på norske veier med 2cm klaring i fronten UTEN at det har bydd deg noen som helst problemer. Det får være måte på til å tro på julenissen, må være noe av det dummeste jeg har hørt.

 

For å legge diskusjonen død, jeg hadde 3,8 cm klaring under frontleppa, og 4,2 opp til bunnpanna....

 

om mod'en min er tåpelig lav, så javel.. men jeg synes det er akkurat passe.. har absolutt ikke noe imot kritikk, men da bør den være rettet mot mod'en, og ikke hva som er mulig å kjøre med der du bor.

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet mod Fredrik. :)

og til dem som tviler på at gutten kjørte med så lav bil så kan jeg bekrefte at han gjorde det..hehe.. fangeren var hel helt til jeg skulle taue ham ;P

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent har kjørt med 140mm senking på en golf3 gti, og det er mulig, men går ikke mye fort på en gjennomsnittsvei i dette landet...enig i det, 2cm i front er faen ikke mulig om det kommer litt snø....en fartsdump går greit om du kjører sidelengs over den...:D

En annen kamerat har en Oettinger Audi a4 som er lav, skal ikke mye snøen eller dumpen til før den og er nede og smaker på asfalten..

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ThAMaZTeR

..har absolutt ikke noe imot kritikk, men da bør den være rettet mot mod'en, og ikke hva som er mulig å kjøre med der du bor.

 

Doooohh... :D Det er jo nettopp mot mod'en kritikken er retta dah. Trodde ikke det gikk ann å misforstå det. Den er retta mot mod'en og fulgt opp med et praktisk eksempel, ikke bare for min egen region, men basert på det jeg har sett av generell veistandard i Norge. Nå kan du selvfølgelig argumentere med: "Har du kjørt på alle veier i landet du da?", og svaret er innlysende nok at: Nei, det har jeg naturligvis ikke, men på mer enn nok av dem til å skaffe meg et generelt inntrykk. :cool:

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

tenkte jeg skulle gi deg et eksempel, på hvor lav bilen min var.. du får kalle meg idiot og tåpelig, men jeg hadde nå ikke store problemer med å komme meg dit jeg skulle jeg.. og PS: dette bildet er UTEN frontspoileren....

 

kadett_lav.jpg

 

PS: Dette var riktignok med fullastet bagasjerom og 1 stk passasjer som sitter baki, men foran er den så lav som den var egentlig.. var vel kanskje 1 eller 2 cm høyere bak enn på bildet her..

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å leke meg med avensisen jeg også, ikke så voldsomt bra...

Det jeg vet jeg skal gjøre er: litt mørkere farge, nye felger, fikse lyktene, forlenge fordøren, sideskjørt ++

toyota_avensis_photoshop_tommeliten_copy.jpg

 

Fikset enda mer:

toyota_avensis_2002_04_m2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår