Gå til innhold

Felglakkering

Ranger emnet


SpikeMan

Anbefalte innlegg

Hei, folkens. Får meg snart ny bil og vurderer om jeg skal lakkere de felgene som kommer med bilen eller kjøpe meg noen som er i den fargen jeg vil ha.. Den første er vel kanskje mest økonomisk riktig, men samtidig kanskje ikke..

 

Derfor spør jeg, etter å ha søkt i forumet, hvordan bør man gå fram når man skal lakke en alu-felg?

Selvfølgelig må jeg pusse (sandblåse, glassblåse eller hva?) få ned en grunning og lakke fargen jeg skal ha over.

 

Men er det store forskjeller på lakk? Og er det best med pulverlakkering på felg? (spør for det er det jeg har sett de fleste bruker?)..

 

Samtidig så er det jo det å tenke på kantkjøring og stensprut, er det vanskelig å rette opp i etterkant og hvordan gjøres det eventuellt?

 

Har vel egentlig ingen tanker om at jeg klarer å få til dette selv, men jeg vil gjerne ha en plan klar når jeg skal snakke med en lakkerer om å gjøre dette..

 

Eventuellt om prisen viser seg å bli over 70 prosent av nyprisen til å kjøpe ett sett felger og dekk, så kjøper jeg de felgene jeg har sett på..

 

Regner med det er noen som har litt peiling som kan svare meg.

 

Hovedsakelig spør jeg fordi felgene jeg har sett på kommer til 12000 med dekk, men jeg får med felger på bilen og slitte dekk.. Derfor tenker jeg at jeg eventuellt kan lakke om felgene og kjøpe nye dekk (til 3000), eller om det koster like mye så kjøper jeg felgene jeg sikler på..

 

Og jeg skal jo ha annet lakkert og men i andre farger da..

Hadde også satt pris på om det var noen som kanskje ville gitt meg ett pristilbud her? Noen forskjellige ting jeg vil lakke så (i originalfargen til bilen og hvite felger)

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har priser på dette for hånd, så vil jeg tro at med mindre du har svært dyre felger, eller skal ha svært dyre felger, og ikke skal lakke selv, kommer lakkeringen til å koste like mye og gjerne mer enn å bare kjøpe nye felger. Felg/dekk pakker, som passer til en V40, får du for overkommelige priser. Felger koster typisk mellom 1 000 og 1 500 pr. stykk, og jeg vil tro at lakkering kommer på mer, med mindre du gjør det selv, eller kjenner en som kan ta dette på fritiden for kompispris.

 

Fant en side som setter opp felg/dekkpakker for deg. Blir ikke så ille priser med f.eks. 17" felger.

Dekk/Felg pakker til V40

2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt)

Graphics by Terondo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ja, var det jeg tenkte på. Har en kar som kanskje kan gi meg "Kompispris" på det, men jeg har ikke hørt angående felglakkering før.. Og blir vel ikke akkurat den type pris, jeg fikk ett godt tilbud på hellakkering av bilen på 10000 om jeg gjorde alt forarbeidet. Mest grunnet at det var såpass enkel lakk og lakkere, i følge han, og at vi begge var bilinteresserte. Tenkte jeg skulle høre med han og da håper jeg at jeg kanskje får god pris på lakkering men..

 

Ja, har sett på en felgpakke tidligere med gode dekk og hvite felger (som er det jeg har siklet på) og det skulle ende på 12000, på 17".. Men det er mulig jeg går ned til 16" må se an hvordan bilen blir når jeg har senket den...

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår