Tvetten Skrevet Mars 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 hei har en 93 mod cab som km telleren har sluttet og telle. er det noe jeg kan gjøre eller smøre opp eller må jeg bare sende avsted speedoen til overhaling? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 Fungerer speedometeret men ikke telleren? Er nok billigere å kjøpe et nytt (brukt) i stedet for å reparere på det du har. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvetten Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 jepp men turtelleren henger litt når den skal ned på turtall igjen og kjølevesketempen funker ikke, pluss at speedoen viser 20 feil. altså 20 for lite. men er det vaier eller elektronisk km teller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 (endret) Ta ut hele instrumentpanelet ditt og gå over alle plugger og skruer. Skulle ikke forundre meg om det fungerte når du satte det inn igjen ;) Er elektronisk fartsmåling, initiator ved venstre utgående drivaksel. Mer info her: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/80-90-coupe-s2-rs2-b3-b4-1986-1995/274570-audi-80-dashbord-og-panellys.html#post2808564 Endret Mars 28, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 Tok et bilde og la på litt detaljer. Legg merke til de markerte kontaktpunktene (4 pinner) som sitter fast i speedometeret. Pinnene på selve speedometeret (og turtelleren) er tredd gjennom kretskortet, og om det er dårlig kontakt i disse så vil du får problemer som du beskriver. Skru ut instrumentpanelet som beskrevet i linken over. Demonter panelet slik at speedometeret kan trekkes av kretskortet. Ta pinnene på speedometeret inn og ut av kretskortet flere ganger før du setter det sammen igjen og ser om feilen er borte. Om du har syrefri vaselin så kan du legge litt på disse kontaktpunktene, hindrer tilgang på oksygen og oksidering. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvetten Skrevet Mars 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2011 konge:D tusen takk:D spør om en ting til når vi er igang, hva må jeg prøve å skifte for og få igang varmeapparatet? er det en svakhet på bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Fungerer varmeapparatet kun på noen trinn eller ikke i det hele tatt? Om det ikke fungerer i det hele så er det sikkert termosikringen ved formotstanden som er røket, denne kan "erstattes" med en ledning ;) Om viften kun fungerer på noen trinn så er det enten bryteren eller enkelte motstander i formotstanden som er brent. Formotstanden er montert på viftekanalen rett bak hanskerommet. Ser ut som et lokk og er festet med EN skrue, Pluggen til vifta står på dette "lokket". Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tvetten Skrevet Mars 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 varmeapparatet funker med alt av vifter å sånn men får ikke varme i bilen, dårlig forklart av meg:P jeg får masse kald luft men ikke varmluft Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2011 Blir slangene til/fra varmeapparat varme når motoren går? Tenker da på de som går gjennom torpedoveggen. Om de blir varme så er det spjeldet som velger varm/kald luft som ikke følger med. Sjekk wire og strømpe fra vrideren i midtkonsollen og bort til armen på spjeldet. Sjekk innferstning på wire og strømpe samt bevegelsen når du vrir på velgeren. Du må ned med dekselet over pedalene for å se. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg