Kronos Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Hei :hellothere: Vurderer et bruktbil kjøp av en A4, men har null peiling på disse bilene. Blir mest sannsynlig kjøp av en 1.6 eller 1.8l, da turbo kan bli litt i det dyreste laget. Til dere som har kjørt disse bilene; er det stor forskjell på 1.6 og 1.8? Hørte at 1.8 var relativt slapp og ble derfor senere byttet ut. Dette blir mitt første bilkjøp så jeg har egentlig ikke så store krav, men alltid kjekt om bilen drar litt :blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Om du ikke kjøper turbo så angrer du etterpå Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 1.6 er i minste laget, men skal du bare komme fra A til B så duger det. 1.8 med 125hk er da mer å foretrekke, 1.8T koster fort en del mer da der er mer ettertraktet. Husk å sjekke hjulopphenget ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2011 Har selv en 1.8l, funker helt greit til og komme fra a til b! :) billig i bruk osv, eneste du bør være spessielt oppmerksom på er forstillingen som sagt, ellers er disse bilene driftsikre. Andre slitedeler som man bør passe på er drivknutene, se etter sprekk i gummimansjetten... Sjekk også det elektriske :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kronos Skrevet Mars 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 Supert :) Takker for svar alle sammen. En ting til; hvordan kan jeg se om en A4 er facelift-modellen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Linke1 Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 Min førstebil var en Audi a4 1.6.. Til å begynne med så er det en flott bil da man bare er glad for å cruse rundt. Nå har jeg hatt bilen i et og et halvt år og er litt lei så liten motor. Savner større motor og firehjulstrekk. Har ikke vært plaget spesielt mye med bilen, bare slike tulleting foran som nesten er umulig å sluntre seg unna. Har blitt byttet endeledd og bærearm osv. For tiden har jeg slitt mansjett og må bytte servopumpe. Byttes billig hos verksted som ikke har logo over inngangsdøra. Supert :) Takker for svar alle sammen.En ting til; hvordan kan jeg se om en A4 er facelift-modellen? Tenker du S-line? Siter Audi A4 1.8TQ S-Line 2003 Audi A4 1.6 1997 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Mars 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2011 Facelift kom i 1999, i 1998 kom den såkalte pre-facelift. Forskjellen er annen frontfanger med grøftelys i, og har ikke delt hovelykt å blinkelys (alt i et).. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg