Gå til innhold

Meguiar soft buff 2.0 på Clas Ohlson poleringsmaskin?

Ranger emnet


johand6

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt selv hva jeg spør etter lenger. Blir lettere forvirra når eg leser rundt hvilken maskin og pads som er bra. Kan noen fortelle meg enkelt og greit hva som er forskjell på DA maskin og roterende? Og hva egner seg best til en nybegynner som meg? Evt også hvilket stoff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt so kopierer DA maskin håndbevegelser. Dette skaper omtrent ikkje varme og korrigerer mindre enn roterende.

DA er tryggere viss du ikkje har so mykje peiling på maskinpolering

 

Roterende går berre rundt og skaper ein del varme. Dette korrigerer bedre, men du må være meir forsiktig rundt kanter osv, so du ikkje øydelegger lakken.

 

Bakplata er der du fester paden. Den kan vanligvis byttes ut. Er greit med liten bakplate og pad på trange plasser.

Kjøper du roterende på biltema/clas olhson, so synes eg at bakplata er altfor stor.

Er vel vanligt med pads på ca 150mm. På trange plasser brukes mindre pads og bakplate. (pads skal være litt større enn bakplata)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt so kopierer DA maskin håndbevegelser. Dette skaper omtrent ikkje varme og korrigerer mindre enn roterende.

DA er tryggere viss du ikkje har so mykje peiling på maskinpolering

 

Roterende går berre rundt og skaper ein del varme. Dette korrigerer bedre, men du må være meir forsiktig rundt kanter osv, so du ikkje øydelegger lakken.

 

Bakplata er der du fester paden. Den kan vanligvis byttes ut. Er greit med liten bakplate og pad på trange plasser.

Kjøper du roterende på biltema/clas olhson, so synes eg at bakplata er altfor stor.

Er vel vanligt med pads på ca 150mm. På trange plasser brukes mindre pads og bakplate. (pads skal være litt større enn bakplata)

 

 

 

Okei, utrolig grei forklaring. Da kjøper jeg http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Polermaskin-350-W/

 

Funker Meguiars ultimate compound på den? Sett de bruker DA maskin? eller tar eg feil? Og evt puter? hørt noen snakke om cyclo puter? eller sonax?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ei DA maskin so UC skal fungere på den.

 

Du trenger puter på ca 4" (80mm)

Biltema har vel sonax puter. disse kan du teste med.

Ellers so har f.eks. scandicshine puter i den størrelsen.

 

Eg har sjøl gått vegen med biltema sin tohodede poleringsmaskin med sonax og cyclo puter.

Deretter vart det roterende ifra biltema med hexalogic puter og menzerna og meguair´s produkter.

No har eg flex roterende og da maskin med uberpads og scholl produkter

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ei DA maskin so UC skal fungere på den.

 

Du trenger puter på ca 4" (80mm)

Biltema har vel sonax puter. disse kan du teste med.

Ellers so har f.eks. scandicshine puter i den størrelsen.

 

Eg har sjøl gått vegen med biltema sin tohodede poleringsmaskin med sonax og cyclo puter.

Deretter vart det roterende ifra biltema med hexalogic puter og menzerna og meguair´s produkter.

No har eg flex roterende og da maskin med uberpads og scholl produkter

 

 

Okei flott :) Tar turen til biltema idag og handler inn litt så jeg har klart. Gleder meg til det blir varmere i luften og bilen skal stelles med. Hva tenker du om denne voksen? http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400052396020&viewitem=&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT

 

 

har som sagt bare brukt turtle wax før.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Step 3 voksen får klage på at den varer ganske kort. Den er lett å påføre og å ta vekk.

 

Kva med ein av desse:

 

http://www.blankbil.no/index.php?cPath=22_77&sort=5a&page=1

 

Bruttern kjøpte ein sample av Supernatural voksen ifra usa. (varer iallefall 5 lag på golfen hans)

Den skal være bra. (eg har stor versjon av denne som eg fekk i premie. Har ikkje testa den enno)

Eg har og 2 andre vokser herifra, men eg har ikkje testa dei enno.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår