Gå til innhold
Bilforumet.no
JohnArne

Veistøy - lyddemping

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode tips og råd angående å fjerne veistøy fra bilen..

Har en 98 subaru justy 5d, som har et infernalskt høyt nivå av veistøy inne i kupeen. hehe.

Lurte på å legge asfaltplater i bagasjen og rundt hjulbuene bak, og lurte på å brukte noe filttstoff i dørene. Er dette noe å satse på? hehe

Og så så jeg under teppe i bilen at alt under der var helt flatt og nesten morkna. vil det hjelpe å fjernet at og lagt noe nytt under teppet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Asfaltplater vil nok hjelpe deg litt på vei, men ekstra lyddemping er nok nødvendig for å kvitte seg med veistøy. Dette er ett, rimelig, alternativ: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Biltilbehor/Lyddemper/Lyddempingsplate/

Jeg ville først montert asfaltplater mot karosseri, for deretter å montere lignende dempeplater til linken på utsiden av asfaltplatene igjen. Du bør dempe dører, bagasjeromsgulv, bakluke og tak om du orker det.. Det kan nok også være lurt å bytte evt gamle støyplater som er morkne.

Jeg har selv dempet flere bilstereobygg på denne måten og det gir absolutt resultater. Det er selvfølgelig, som alltid, sammenheng mellom pris og kvalitet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.