Gå til innhold

Corolla E10 - Motorbytte!

Ranger emnet


Lilos

Anbefalte innlegg

null problem da 1.6l og 1.8 ( 4a fe og 7afe ) er så og si identiske ( både med utseende og hk .. ) det er og så samme bremsene på disse bilene .

hvis du har en 1.3 l og skal bygge om til 1.6 l trenger du kun fjærer foran .

 

Edit : hvis du har en 4efe som du sier så er det en 1.3 l ikke en 1.6 for den heter 4A fe :)

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, jeg skrev feil! :pp Jeg mente 4A-Fe x)))... har sett på prosjektet ditt! utrolig fantastisk!

 

Jeg er en gammel venn av Espen-S.. han som hadde en sånn hvit corolla før.. Jeg er liksom den som holder på med den nye hvite. har lakkerings kontrakt klar! trenger bare fangere etc, så den er 100% ferdig montert på yttersiden! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for det :) du får hilse :)

7afe og 4afe er identiske kun inn maten som er litt forskjelig så det er bolt on . jeg et ikke om 7a og 4a har samme ecu men for sikkerhets skyld ville jeg ha skaffet meg en motor med lednings nett og ecu . du finner sikkert pinout en på google for både 4a og 7a så du kan sammenligne der .

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorimport.dk :) der har de fra mellom 2000- 2500 kr fra en bil med 4age motor i japan :)

 

det er ikke for og kritisere eller være eple kjekk , men hvis jeg var deg ville jeg gått for noe anna enn 7afe, av den enkle grund at det er så lite heste forskjeld at du vil ikke merke forskjelden på motor bytte ( jeg har kapp kjørt med et par celicar opp gjenom med 7a fe og vi ligger side om side . ( dvs da jeg hadde 4afe i min )

 

det er mere morro når du kjører fra de ;)

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

beklager til trå starter for off topic . men ja her er noen bilder : http://www.cardomain.com/search?term=62532726

 

meld deg også inn på ts-ogn.no så finner du en prosjekt trå på en ca 33-34 sider :) btw søk på grå musa på forumet ;)

Ford 17m vare bil 1970mod Moonshine express
Honda del sol 1993 mod
Toyota corolla e10
Toyota corolla ae92 2dørs cupe
Subaru Forester 98mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår