Gå til innhold

Sveiseapparat til n00b

Ranger emnet


Aalsen

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skaffer meg et brukbart mig apparat (gass er det vel?) Trenger man noe spesielt med erfaring for å sveise på litt metall i kanalene der rusten har vært?

 

Sveiseapparatet smelter vel bare metallet sammen? Jeg bryr meg ikke noe om skjøtene blir stygge, er jo kanalen som nesten er under bilen på siden likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke noe spes erfaring, men greit og øve seg på noen plater som har samme tykkelse som kanalen, slik at du får stilt inn apparatet rett, sånn at det ikke brenner hull, eller ikke smelter fast i det hele tatt.. Og man trenger ikke kjøpe gass, man får kjøpt tråd med "innebygd" gass.. Flusstråd heter det..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det er det som er flusstråd :)

 

Ja, jeg hørte en kompis av en kompis skulle sveise, men så datt platen av igjen :p

 

Det er nok ikke så lett som jeg forestiller det kanskje, men ville egentlig bare få bekreftelse på at konseptet egentlig er nokså enkelt. Jeg visste ikke at man kunne stille inn apparatet og slikt, men det er nok en fordel å gjøre før man sveiser på bil ja :)

 

Har prøvd å finne videoer på youtube angående sveising og slikt, men vanskelig å finne. Har jo sett på tv da :p Ser ut som man blåser flamme på metallet og "smelter" det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mig, mag, welding er jo fine søke ord kansje

 

Hehe, det er helt korrekt! :p

 

Jeg visste ikke at ord som mig og mag fantes før i dag (jeg er altså helt blank når det gjelder sveising) Men det så ikke så veldig vanskelig ut egentlig

 

Er "bare" å skjøte/smelte to reine metallplater sammen, slik som han gjør ca halvveis ut i denne videoen

 

Bruker han et mig/mag apparat? Hvordan ser man om det er flusstråd eller ikke? Det han bruker ser ut som han blåser gass/flamme ut av røret som er så varm at metallet smelter..

 

Takker for alle svar på mine dumme spørsmål forresten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår