Sailorboy Skrevet Mars 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 hei! har en e34 520 som jeg begynner og få bange toppakning anelser på... men iogmed at jeg ikke til vanlig jobber med disse bilene, vill jeg bare høre litt med dere som beundrer disse tyske "vidunderbilene":) om jeg starter, kan tempen ligge helt perfekt (rett opp) men når jeg dermed kjører helt fint bortover (les Søndagstur) så kan tempen finne på og stige sakte men sikkert til max. om jeg da derimot stopper, tar på tenninga, så vill man med ett våkent ørneblikk finne ut at temperaturmåleren da ligger helt perfekt! men om man starter, tusler den oppover mot max. og andre ganger kan bilen finne på og fungere helt fint. noen som har vært borti at dette kan være noe ANNET enn toppakning? når temperaturen er på max, og jeg kjenner litt på vannslanger og lignende, så er den jo ikke "varm" den er kansje litt kaldere enn hva en slange ville vært om den var driftsvarm. og åpner jeg ekspansjonstanken når den er på "max" på tempmåler, så koker den jo ikke... er det noe tull med disse tempgiverne? eller? siden jeg da vanligvis sverger til Volvo, og denne bilen er kjøpt til min søsster, så kunne jeg tenke meg og slippe ett eventuelt unødvendig toppakningsjobb håper noen har peiling på dette:) Mvh Meg:) Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mars 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2011 Hadde slikt problem med kjerringa sin gammelbil, som var samme type bil.. Men der var det 12V 2L som satt i, og da måtte systemet luftes skikkelig pga det var luft i det etter forrige eier hadde bytta register og vannpumpe.. Men den steig sakte men sikkert opp mot maks når man stod på tomgang en stund fordet. Men under kjøring var den perfekt, så dersom jeg stod lenge på tomgang, og tempen ble på maks, var det nok og bare trille litt sakte fremover, kanskje 10m ellernoe, så var tempen normal igjen.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2011 ja...sjekket opp vannpumpe, og byttet termostat, samt borret ett lite hull øverst i termostat... slurevifta er "stram" og fin.. alikevell driver den og kødder seg til, spessielt i oppoverbakke.. :( er det noen spessiell prosedyre på og lufte disse drittbilene? har forstått det slik at det skal være litt spessielt, og ja...jeg sjønner jo hvorfor...holder det og bare stå i en god motbakke og åpne ekspansjonstank, og lufteskrue? Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.