Larsi901 Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 må jeg ha like mange watt i strømmen som jeg sender inn i forsterkeren som elementet på subben er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Kva meiner du? Du må dimensjonere strømkabelen slik at den iallefall klarer å frakte den strømmen som forsterkeren trenger. Forsterkeren bør være kraftig nok til å drive høgtaleren(e) uten problemer på det volumet du bruker. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Mars 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2011 Kan du se hur mange Ampere forsterkeren trekker, å hur langt du har mellan batteri & forsterker, så kan jag räkna ut hur kraftig kabel du bør ha. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 Altså, foreslår du at du kan gi lite watt inn i en forsterker, og få mye mer ut? Lager du evighetsmaskin eller noe? Hvis du har et subelement på 1000Wrms, så bør du ha 1000Wrms forsterker, og følgelig da batteri og dynamo som kan levere til dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 Altså, foreslår du at du kan gi lite watt inn i en forsterker, og få mye mer ut? Lager du evighetsmaskin eller noe? Hvis du har et subelement på 1000Wrms, så bør du ha 1000Wrms forsterker, og følgelig da batteri og dynamo som kan levere til dette.. Å kabel som kan transportera nok Amp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi901 Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 det jeg mener er at når jeg skal ha den hjemme etter å ha fått meg en ny en så må jeg jo ha en omformer fra 230 volt, å da må jeg å ha 160watt maks som elementet er på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi901 Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 1600watt** ikke 160 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet Mars 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 Enkel omformer fra 230 til 12 volt med kraft til å drive forsterker. Lag en kasse med ett fritidsbatteri & en batterilader i, ska du bygge egen basskasse så lager du plass i baskassen før batteri, lader & forsterker. Sikkert noe "vesserbisser" her på forumet som syns det er noe jalla dritt, men har ett sånt "anlegg" garaget å det funker 110%.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsi901 Skrevet Mars 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2011 jo det hørtes bra ut, takk for tipset :-P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg