Gå til innhold

sierra 2.0 ohc til 2.0 doch

Ranger emnet

knekt

Anbefalte innlegg

Originally posted by knekt

hvordan blir det hvis jeg setter inn en doch motor i siarran og bruker innsuget og gasseren fra ohc motoren?

vil det gå?

hadde ett motor ras etter litt sladding på isen

DOCH motor og bruke gasseren i fra OHC? Er ikke DOCH innsprut da?

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det blir særlig enkelt å få en DOHC å passe i OHC-motorrom. Når jeg skulle kjøpe Sierra spurte jeg på Ford om de forskjellige motorene. De mente motorrommet var annerledes på DOHC og OHC, noe som gjorde et slikt motorbytte vanskelig. Fordi jeg trodde det satt en 2.0IS med kat. i en bil, og det er den dårligste motoren i Sierra, med masse trøbbel og kun 105hk pga. katten.. uten katt har 2.0IS hele 115 hest ;) Katalysatoren var visst noe Ford "slang på" for å møte utslippskravene, og det har vist seg å være masse trøbbel relatert til denne. Og jeg kunne ikke bytte til DOHC-motor mente Ford-forhandleren fordi motorrommet var helt annerledes.. og siden bilen var påbudt med katalysator var jeg strandet med 2.0IS katalysator helvete :( (til min store glede satt det en DOHC i den bilen, og jeg kjøpte den!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett lite broblem, fordi når du står foran en sierra med dohc motor, så er innsuget på v.s og eksosmanifolden på h.s!

I en sierra med en ohc motor så er det omvendt!

Er i hvertfall sånn i de bilene som jeg har sett!

Så du må nok ha innsuget og eksosmanifolden til dohc motoren hvis det skal gå!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer som folk sier her at det ikke passer... må bruke spruten fra dohc... correct me if i'm wrong, men eg har hørt at det skal være problem å få dohc motoren på ohc girkassen også, men er ikke sikker... kan jo muligens evt bytte clutch-huset på kassene???

ang. plass skal ikke det være noe problem. alt passer med litt tålmodighet og et sveiseapparat...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...