Gå til innhold

Ta motor drivverk og ja "alt" fra Golf-3 og putte inn i golf 1 cab, passer det?

Ranger emnet


Ducklink

Anbefalte innlegg

Hei jeg har bestemt meg for å hente motor ifra golf 3. Lurte på om jeg bare kunne droppe ned hele forstillingen fra Golf-3 og putte på min golf1. Er det veldig mye tilpassing som må til eller er det noen biler det er bedre å hente fra.

 

 

Valget har falt på en 1,9 tdk/tdi nå i begynnelsen da de bruker lite og jeg kan få en veldig rimelig.

 

Skal legges til at jeg har byttet endel motorer tidligere men aldri på forhjulstrekk.

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bredden på Golf 1 VS 3 er vell rimelig stor, så ser for meg eit problem der =/ I tillegg trur eg statens vegvesen blånekte å godkjenna ein bil der heile traversen er kappa i 2 =S

 

Prøv å bruk orginalt å heller forsterk bremser ;)

-03 Golf 1,9TDI
-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 1 har ikke travers, noe som G3 har...

 

Har montert TDK i noen einzer-golfer/caddy.

einzer motorfeste passer på TDK-blokka

litt mods på reimdeksel

Nytt feste for girkassa ( lage selv eller kjøpe ferdig, justcaddy.com)

støttefeste bak girkassa mot gulvet. Bruk noen cm flathjern, og borr hull i den profilen som stikker ned av girkassa. 8mm skrue gjør jobben.

Bruk da gjerne ledningsnett fra einzer diesel, og instrumentpanel fra samme. Sjekk tilkobling til din sikringsboks. Da stemmer alt med gløderele og instrumentering.

 

annen mods på dieselpumpe som gir vesentlig mer effekt -> la7ija@msn.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har prosjektet mitt stoppa opp men håper å få dratt igang igjen når varmen kommer ute...

Jeg skal ha nedi en 9A motor (2l 16V) og 02A girkasse fra en corrado.

Etter hva jeg kan se er det ikke umenneskelig mye jobb å få det på plass.

Jeg har fått en til å frese litt på corrado spindlene (samme som golf 3) slik at de passer mot golf 1 fjørben, med på kjøpet fikk jeg grøvre bærekule som passer i to av hullene på bærebruene (må borre ett nytt i hver arm).

For at dette skal bli ideelt bør jeg bygge ned styrekulene også, men det kommer jeg ikke til å gjøre før godkjenning.

 

Jeg håper også å få brukt tannstang fra corradoen for å få noe litt nyere og mindre slarkete med servo.

Kommer også til å modde spakstellet og bruke vaieroverføring.

Clutch har jeg ikke helt bestemt meg for, har en liten fin mastersylinder fra en toledo tdi (samme som golf 3 omtrent).

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår