Gå til innhold

bilvask/polering 101

Ranger emnet


Vaaag

Anbefalte innlegg

sikkert mange poster om det fra før men fant ingen for, tja, mitt budsjett.

 

lurte litt på hva jeg trenger av ting og tang, har rød bil som er falma og fæl og kunne tenkt meg og gjort noe med det, og har finni ut HVORDAN jeg vasker og polerer, veit bare ikke helt HVA jeg skal bruke, hva jeg trenger for og få polert og voksa.

 

har ikke råd til og bruke flere tusen på det enda så tenkte på noe billig greier som funker.

 

 

så lurte da på hva jeg kan bruke av billig produkter, hva jeg trenger og sånn ca pris, om det er snakk om 500 kroner eller 3000.

 

 

både mekonomen, bilvarehuset anker, biltema og bil extra er i nærheten så helst noe dem forhandler : )

M3-speil er like moderne som bakrutesjalusi

M3-sideskjørt, RS-fangere og 15''++ er også kalt nybegynnerfeil!

 

NO BODYKITS!

NO BULLSHIT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Man får bilpleie som passer de fleste lommebøker, og som gjør en bra jobb. Det er ikke så mye produktene som hvordan du bruker dem som avgjør om resultatet er bra :) Allikevel bør man nok ikke velge det billigste for å få en bra erfaring med det... Alt avhenger jo av hvordan du ønsker å gjøre det... Vil du gjøre det for hånd, vil du bruke en DA-maskin, eller vil du bruke en roterende maskin? Effekten varierer stort mellom de forskjellige alternativene, for hånd fjerner du ingenting, du bare skjuler. Med DA kan du fjerne det værste, og falmet lakk vil hovedsaklig skjules av oljer fra polish. Eller du kan bruke roterende, som er det som gjelder hvis du skal fjerne riper og oksidert lakk. Sistnevnte trenger litt trening for å få til skikkelig, det kan mye lettere gå galt med en slik maskin enn med en DA. Anbefaler deg å lese litt guider både her og på Detailers Club Norway sine sider, og så bestemmer deg for hvordan du ønsker å gjøre det. Først da skal jeg komme med eksempler på produkter, for så lite spesifikt om hva du ønsker å bruke som det er nå, blir det så veldig mye å velge i :)

 

Men pass på, det er lett å bli bitt av basillen :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverktoy/Slipemaskin/Polermaskin-PM-240/ sånn en i kjeller'n, vil tro den er like ubrukelig som prisen tilsier? :P

 

mye må jeg ut med for ei grei DA maskin a? og eventuelt hvor får jeg tak i det? : )

M3-speil er like moderne som bakrutesjalusi

M3-sideskjørt, RS-fangere og 15''++ er også kalt nybegynnerfeil!

 

NO BODYKITS!

NO BULLSHIT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er akkurat like ubrukelig som en tom dorull :) Den to-hodete de har derimot, er vesentlig bedre. Men ville nok ha anbefalt deg å kjøpe for eksempel en slik som denne fra England, eller tilsvarende :) Gode nybegynnermaskiner! Der har de også mye annet fint som du kan kjøpe og er vesentlig billigere enn her på berget! Kjøper du med en slik en og en god voks eller sealer, bør du komme langt :) Den polishen får du også kjøpt på bilXtra :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått tilbud om den dem har som koster 500 spenn til 250 nå.

 

er ikke noe upris det? sett noen her som har anbefalt den over noen andre i liggnende prisklasse osv

M3-speil er like moderne som bakrutesjalusi

M3-sideskjørt, RS-fangere og 15''++ er også kalt nybegynnerfeil!

 

NO BODYKITS!

NO BULLSHIT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt den biltema roterende på ein rød og falma Toyota Carina.

Det fungerte ganske bra.

 

Den originale bakplata er ganske stor, men eg er litt usikker om eg brukte den eller hadde ei litt mindre.

Paden var Hex-Logic

Poleringsmiddelet var Menzerna (ikkje det grovaste)

 

Trådstarter vil vel ikkje bruke altfor mange penger, so her kommer eit forslag som kan få blankere bil rimeligt (og få deg hekta!)

 

Bakplate:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=43_48&products_id=246

 

Pad:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=43_48&products_id=328

 

Poleringsmiddel:

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/index.php?main_page=product_info&cPath=43_44&products_id=220

 

Eg veit ikkje om butikkene du lista opp, har poleringsmiddel beregna for roterende maskin.

Har dei det, kan du teste det.

 

Mitt forslag er for ein som skal bruke lite penger for å få bilen ein del bedre.

Det er ikkje eit forslag som eg ville ha brukt! (eg har masse produkter, so eg kan teste litt)

Eg ville antagligt ha brukt eit grovare poleringsmiddel først og so eit finare til slutt.

Eg har fleire pader, so eg slipper å vaske eine paden heile tiden.

 

Det blir nok til at eg skal polera ein rød golf med ganske falma lakk til sommaren. Det blir morro, for du ser forbedringane ganske lett.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår