Gå til innhold

Tuning av Golf VR6..

Ranger emnet


kvikk

Anbefalte innlegg

Originally posted by kvikk

Jeg skal kjøpe meg en Golf VR6 har jeg bestemt meg for.

Hvilke muligheter har man trimming på denne bilen?

 

Chip, Luftfilter, eksos, grenrør, kam, turbo/kompressor. lystgass.. osv :)

 

Chip, eksos og luftfilter.. skal vel gi 190-210 hk eller no rundt der..

 

Så kan du jo bestille deg Twin turbo kit på 450hk fra tyskland da:D

 

 

(Post Nr. 1000 :cool: )

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du setter på et effektanlegg bytter til en kvassere kam, setter på et KN filter og chipper bilen, kommer du til å merke stor forskjell, holder i massevis, og bilen starter og går hver dag. dette ville jeg gjort. :cool:

Mercedes 190 2.5 16v Står til lagring

Tidligere biler.

Renault 5 GTE

BMW 320

Ford Escort 1.3 coswort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Calib'R

 

litt av en optimist du.

 

NOE RUNDT DER!!!...kan du lese.. aa.. blir gal av folk som må komentere alt..

 

Jeg skrev ikke UT på hjula eller i Motorrom.. har du lest noen VR6 annonser?

 

Der skriver de Chip, filter, eksos... så skriver de 190 hk og oppover... Jeg eier ikke noe VR6 så skrev fra 190 - 210...

 

Bilen har jo 174 hk fra før av.. og det at bilen ikke skal kunne øke med 16 hk med CHIP, FILTER og EKSOS er vel ikke umulig... 16 hk er vel ikke mye å forlange vel??? Spesielt ikke når vi snakker motorrom hestekrefter!!!

 

so shut the F*** UP!!

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

 

Chip, Luftfilter, eksos, grenrør, kam, turbo/kompressor. lystgass.. osv :)

 

Chip, eksos og luftfilter.. skal vel gi 190-210 hk eller no rundt der..

 

Så kan du jo bestille deg Twin turbo kit på 450hk fra tyskland da:D

 

 

(Post Nr. 1000 :cool: )

 

Slo deg på den gitt :cool:

Bilforumet.no
Super Moderator

- 04 VW Golf TDi
- 94 VW Golf Vr6
- 92 Honda Accord altforlat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helg enig.. 190hp av en VR6 er kje noe problem i det hele tatt.. chip i seg selv gir 12hp på golf vr6`n.. å 4hest av eff.anlegg og k&n e enkelt ;)

så 190 hest e faktisk VELDIG realistisk

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg chippet min vr6 denne chippen skulle gi rundt 200 hester har koniskfilter og 2.5 tomms anlegg og sports kat... bilen brukte 1.66 på lang kjøring og jeg synst ikke den ble noe sprekere.. har prøvd chippen til norsk bildele senter å det eneste jeg oppnår med dette er høyt bensinforbruk.. men det blir morro lyd med anleg å filter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

jeg chippet min vr6 denne chippen skulle gi rundt 200 hester har koniskfilter og 2.5 tomms anlegg og sports kat... bilen brukte 1.66 på lang kjøring og jeg synst ikke den ble noe sprekere.. har prøvd chippen til norsk bildele senter å det eneste jeg oppnår med dette er høyt bensinforbruk.. men det blir morro lyd med anleg å filter

Min er chippa den og, veit ikke om forskjellen er det helt store men, bensin forbruket på langkjøring er 0,7-0,8 så er ikke noe vits i å ta den ut, den går jo ikke dårligere i hvertfall... Om man skal sette inn nytt filter må man nesten ha noen form for varmeskjold, vr6en er veldig kresen på lufttempratur, og det blir sinnsykt varmt under panseret på den....

PUSS!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

helg enig.. 190hp av en VR6 er kje noe problem i det hele tatt.. chip i seg selv gir 12hp på golf vr6`n.. å 4hest av eff.anlegg og k&n e enkelt ;)

så 190 hest e faktisk VELDIG realistisk

 

Realistisk ? Ja! Men er det noe vits? Nei

 

Klin til en turbo! Gidder vel ikke å bruke masse penger på å få 10-20 hester...

 

Og til dere som krangler om hvem som har vært her lengst: Postwhores!! ;) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DeejPhant

 

Realistisk ? Ja! Men er det noe vits? Nei

 

Klin til en turbo! Gidder vel ikke å bruke masse penger på å få 10-20 hester...

 

Og til dere som krangler om hvem som har vært her lengst: Postwhores!! ;) :D

 

fordel med eksos/filter/chip om du har turbo eller ikkje så................

eksos e et must... å filter e kje det dyraste.. chip får du en greie pris på viss du kjenne dei rette ;)

 

men legg merke te at eg har aldri skreve "om det va noen vits"..

såklart er turbo å anbefale.. har selv vært med golf vr6 turbo ganske mangen mil.. utrlolig løyen bil..

men te slutt så blir konkluksjonen :

chip/eksos/filter er et bra utgangs pkt til turbo p0wah :D

 

(250-260hp e aldeles nok på en vr6.. 4WD kan du ta noe mer utav ja.. men 250hest på framhjulå e nok... ska brukas også) :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår