[kj] Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Skal etterhvert begynne ett nytt og bedre liv med passaten min :D og har lest bittelitt ang demping av bilen, men aldri sett dette blitt gjort - eller hvordan resultatene blir. Noen som har noen bilder?? Hva lønner seg og bruke av utstyr..?? Hva med rust?? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Det lønner seg å bruke plater som er beregnet på slikt. Tynne lette plater... Noen som du kan varme opp, slik at de blir lette å forme, og så klistrer de seg på metallet. Når de kjøles ned igjen blir de helt stive, og demper alt av vibrasjoner i platene. Stinger har fine slike. Eventuelt Brown Bread. Der du ikke kommer til med plater, bruker du noisekiller på boks. Rust er kun et problem, om du har det fra før... Dette er ikke noen rustfjerner ;) Men det blir heller ikke rust av dette... Du bør jo ikke legge dette rett på bart metall, da... Kan jo bli fukt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 hehe, var det med fukt jeg tenkte på ;) det jeg har sett av dempematerial er noe skumgummiplater med aluminiumsfolie på den ene siden - og tape på den andre :P hehe dette er vell ikke noe sukse..? legger man da de platene i dører, bagasje rom da..? tror bilen min er greit dempet i gulvet, vaffal frem mot torpedo, ligger den tjukkeste matta der... Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Jo fler steder du legger dette, jo bedre blir det... Men dører, bagasjerom og tak er nok de stedene du får mest igjen for det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 har du noe linker til steder det er og få kjøpt vettu dempemateriale..? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Hei! Jeg selger det dempematerialet som er best i forhold til vekt, ytelse og pris... Brown Bread.. Dette materialet har jeg brukt i min bil, og kan si med sikkerhet at dette er svinbra! Har prøvd mange forskjellige typer, og jeg stod igjen med Brown Bread som var best i forhold til prisen, samt at det er sinnsykt lett å jobbe med!! link til min side der du kan se dempematerialet i bilen min og hvordan jeg har gjort det. En hel shop roll koster veil 2495,- Men 1890,- er en pris jeg kan klare pr. dags dato.. Den er ca 11-12m lang tror jeg, og 0.6m bred. Nok til å tapetsere omtrent hele bilen! :D Brown Bread sin hjemmeside Der finner du informasjon og tester... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 hehe :) må ærlig innrømme at jeg ikke hadde regnet med at det skulle koste så mye... trodde det lå rundt en 600 kr jeg - men tok vist feil der gitt ;) men de platene er grisetynne er de ikke? mente jeg lest 1.6mm et eller annet sted jeg..? rart at det hjelper - merker man MYE forskjell eller? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RiZLa Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Når det gjelder prisen, så spørs det jo hvor mye man skal ha? Fins jo mindre... Denne typen demping demper mer enn noe annet materiale i forhold til vekta.. Ja denne er vel ca 2-3mm eller noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[kj] Skrevet Mars 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 jojo det er jo klart... jeg skal sjekke litt når jeg kommer hjem - regne litt på det. men er det verdt det..??? Siter Arbeidslyst kom treng deg på - her skal du motstand finne!! Hurra for sjokolademusa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Absolutt verdt det... Du fjerner vibrasjoner, som ødelegger lyden din. Du holder lyden inne i bilen, slik at dB-styrken blir høyere. Og i tillegg fjerner du endel støy utenifra. Selger også disse produktene... Men jeg er usikker på om jeg greier den prisen RiZLa har gitt... http://www.autosound.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Har ett kjapt spm der og... I min stv, er det nærmest svam som dempe matter orginalt. disse er søkk våte, så disse er vekke. lurte på å kline inn bunnen med tektyl og legge en dempe matte oppå dette ? vil det funke ? vil ikke at bilen skal ruste innen fra og ut... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Høres helt fint ut for meg... Svamp holder jo noe sinnsykt med vann. Få det bort, bruk tectyl (som du sier), og sett på dempeplater. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Da blir det litt kos når det nærmer seg sommeren... tectylen trenger vel NOE lang tørketid.... Funker dempe matter til biltema ? Disse dyre mattene, trekker di vatten ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 Har Biltema andre matter enn i skum/svamp? Trudde ikke de hadde egne spesielle matter jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Mars 3, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2004 biltema har så mye piss, er ikke helt sikker på hva di har, vet bare att di har dempe matter. Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg