toyaglide Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 høres moro ut...:D skulle gjerne hatt en del av delene fra disse gode bilene... ke70 har lite snadder å by på men ae86 har mange gode deler som passer om hverandre... trenger trenger... sårt... Siter '83 Toyota Corolla KE70 (to dørs) litt brei... '82 Toyota Corolla KE70 (fire dørs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Mars 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Jaja............................................................................................... I den grad det går an å kjøre på meg hjernerystelse i vanlig hastighet på E6, så har jeg klart det - tror jeg. Det er det JÆVLIGSTE jeg har vært med på.... Bilen var fin og hel og blank og ordentlig inni og fri for rust og ok i motorrommet og alt det der, MEN: Fjærene var kappet så langt ned at bilen lå på .... ja hva lå den på??? Asfalten kanskje.. Så - turen hjemover ble slitsom. Det hoppet og spratt noe så grønnnnnjævelig, og med dårlige dempere i tillegg så spratt det mye mer på høyresiden framme enn på venstresiden - så at gamlemor i Fiestaen sperret øynene opp da hun kjørte forbi meg, - det skjønner jeg godt. Jeg er en selv-piner, jeg har kjørt 70 mil i småsko (med polvotter utenpå) i en 1969 Kadett uten varmeapparat i 35 kuldegrader. Så har jeg kjørt 1977 Mini fra Nordkapp til Roma - via Gibraltar - 14.000 km på 19 dager - på 3 sylindre (brent ventil 100 km etter vi startet) - og den turen var ikke stort værre enn 15 mil uten fjæring. Skal sove litt på det og så se om AE86 er SÅ spennende som mange vil ha det til? (Er det litt Skyline opplegg her - tøffe AE86 på bilder fra Japan og litt uoppnåelig bil her hjemme?? - var ikke SÅ mye futt i den heller - eller er det bare jeg som dreper AE86 myten nå?):rolleyes: Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Mars 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 PS : Selv med girkasse baki bagasjerommet var det mulig å få til sidelengskjøring i rundkjøringene med litt "makt".:D :D :D Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Mars 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Originally posted by TurboKnut 124 hk / 1600 Twin Cam og innsprøytning. Tror ikke denne er trimmet, skal hente den om et par timer. Luktet litt på en i Danmark med turbo og 225 hk (?), men den var så rundjult at det var rent vondt å se på stakkaren. Men - har vistnok 75% sperre - noe som gjør at den slenger med rumpa ganske lett:D Har du noe mer info om denne turbobilen? Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Mars 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2004 Har noen bilder om du vil ha. Bilen var blå og "nymalet" som dansken sa. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shakotan Skrevet Mars 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Denne? http://www.toyotaextreme.dk/kobvi.asp?id=84906&ForumID=2 Siter _________________ Fredrik Sørlie aka FSR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Mars 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2004 Det er den ja. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdarotary Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 tja har vel en stående jeg og venter på en ny eier rallybil med sorte skilt 170hk dogboks 75%sperre 8 hjul brembo bremser og gruppe a forstilling. treffes på 91397933 prisantydning 50000.- Siter 1970 mazda 1300 coupe med maria elena 1974 mazda 1300 airbrush 1976 wv typ2 bus med porchemotor 1983 mazda rx-7 imsa 1984 cevy g20 van Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet April 7, 2004 Rapporter Share Skrevet April 7, 2004 Hvis du skal tolle den inn med motoreffekten den har nå, er det vel snakk om over 25K i engangsavgift, og cirka 20 med original effekt? Men denne bilen er vel mye lettere enn en "vanlig" AE86? Litt å spare på vektavgiften der, kanskje? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg