Gå til innhold

vw Golf 83 GTI med G60 NA motor selges.

Ranger emnet


G60Turbo

Anbefalte innlegg

Org 83 1.8 GTI

 

Byttet motor (blokk og topp) til G60

Insprøytningsystemet er org GTI K-Jetronic

Motoren som sitter i nå er gått 140.000

Komp forhold 8.0-1, så effekten er litt lavere enn org GTI, men det korrigeres lett ved å sette på turbo og manifold som følger med ;)

Lite rust, eneste jeg har funnet er i begge forskjermer, men de kan lett byttes ut, koster 1000 for 2 nye.

13" momo felger som er hvitlakkert, nye vinterdekk med pigg.

4 stk sommerdekk medfølger og, 2 nyem 2 pent brukte

 

Lakken på bilen er jævlig, ser ut til å være lakkert med boks... så den er skikkelig sort matt....

 

Teknisk stand på bilen er bra.

 

Frontrute skal byttes før salg.

 

EU-Godkjent frem til Mars-05, er i dagelig bruk.

 

Er ikke noe glansbilde av en bil, men den er hel og pen og ett meget godt utgangspunkt for ett prosjekt.

 

Send PM eller ring 932 87 739 for mer info.

 

10.000 ved rask avgjørelse, da er Turbo og manifold ink i pris.

 

Ole

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-jeten holder følge opp til 140-150hk, når man kobler til kaldstartdysa er det bensin til over 200hk tilgjengelig.

 

En venn av meg i usa satte på en T3-T4 turbo (stooor turbo) , kobla opp kaldstartdysa med en bryter som slo inn ved overtrykk i innsuget. kjørte på 1 bar trykk og det gikk visst meget bra og holdt. Han kjørte tilogmed uten IC.....

 

Så K-jet skal ikke undervurderes, meget enkelt system er det og.

 

Får man tak i K-jet fra saab turbo eller volvo turbo så har man bensin nok til 300hk, og det beste av alt, det passer rett på.

 

Med turboen som medfølger vil den ha 0.7bar ladetrykk og gå med normale eksostemp, kan lade mer om man porter eksosdelen på turboen. Turboen tåler 1.5 bar, men skal man lade så høyt må man porte mye i eksosdelen.

 

Så 160-170 hk skal gå greit å få ut uten store mods, går greit i en lett einser det.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår