Gå til innhold

Verkstedet finner ikke feilen...


perskram

Anbefalte innlegg

W124, 230TE (1990): Jeg kjører en fast rute, ca 3km, en del oppoverbakke. Slår av motoren, starter igjen etter 5 min. Da rister bilen noe helt j* og sliter verre enn verst. Dette skjer ofte, men ikke alltid. Verkstedet klarer ikke å gjenskape feilen og skjønner ikke hva som er gærent. Det er bare ved varmstart dette skjer, og tilsynelatende bare etter denne korte kjøreturen. Motoren går som ei klokke på verkstedet. Har vært til grundige undersøkelser hos BOS (som ikke har kompetanse på så gamle biler, ifølge dem selv) og nå står den hos Keeen Auto teknikk som er bra på gamle MB.

Tidligere har motoren normalisert seg, men nå sist før jeg satte den på verkstedet, prøvde jeg å starte bilen igjen etter ca 1-2 timer - da starta bilen og så døde mptoren. Prøvde igjen: bilden starter og så dør motoren etter 2 sekunder. Får frakta bilen til verkstedet, og der går motoren helt fint. :(:(

Endret av perskram
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv vore borti dette problemet, og fått litt problemer med det. Det som skjer er at når bilen blir kjørt eit lite stykke og ikkje blir skikkelig varm så blir det nesten umulig å få start på bilen rett etterpå eller mange minutter etterpå. Ei løysing som ikkje er så lur i lengden er å kjøre bilen til du ser at termostaten har opna seg, dette kan bli til ein tur som er litt lengre enn 3 km.

 

Ein lurare ting å gjere er å bytte ut fordelerlokket med eit nytt eit. Du vil då merke at bilen går normalt igjen, men dessverre så vil problemet dukke opp igjen etter ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår