Gå til innhold

Soundstream Arosa: Seat "Psycho" Arosa prosjekt

Ranger emnet


Rockford Seat

Anbefalte innlegg

Ja "noen" skal gjøre ting veldig snart. som jeg har en følelse at du har begitt deg innpå i løpet av ferien din...

 

Ta en Singha for meg også..

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 582
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Seaten har nå fått fungerende lysbryter og ny clutchwire så da begynner det å likne på noe..

 

For de av dere som ikke skjønner hvorfor dette tar så lang tid så skal jeg love dere at ett komplett Lupo dashbord passer IKKE rett inn i en Seat Arosa...

 

Skal se om det blir noen bilder av bryteren men de er fysisk bygget sammen den gamle seat bryteren og den nye lupo bryteren og med ymse tvilsomme tekniske løsninger så fungerer det nå 100%....

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo i farten nevne det som blir neste runde på bilen så fort den er Eu godkjent:

 

Fjerne all rust

Bytte tanklokk panelet

Modifisere hjulbuer foran og bak (kan spore av som vanlig)

Lakkere alle plastbiter

Lakkere bilen (interessant farge)

Montere Riger sideskjørt, Dietrich RS front, Dietrich RS hekk

Fjerne vindusvisker bak

Sveise igjen dørhåndtaket

Lage en interessant løsning der vindusviskeren satt

Køstomisere eksosanlegget

 

Har alle delene på lager så det skjer snart..

 

Gleder meg som en unge

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gi beskjed når du har "knekkt fingeren" he he. Så kommer jeg en tur å slår av en prat

 

Ferdig gift mann nå... Bare å komme :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mens jeg venter på time for godkjenningen så har jeg ett par små lure problemer som jeg trenger litt synspunkter på.

 

1) Jeg skal (må) ha justerbart understell til Seat`en, tenker da på høyde og hardhets justerbart foran og bak. Helst rustfritt. Er det noen som har noen erfaringer med noen spes. merker og tips til hvor man skal anskaffe seg noe slik til en fornuftig pris ???

 

2) Bilens farge. Bilen er i dag svart ikke metallic, alt inni bilen blir svart skinn og chrome. Har i utgangspunktet tenkt å lakkere den matt svart med chrome felger.. noen som har noen nyanser eller andre farger å komme med ?

 

Alle seriøse forslag og tips tas imot med takk !

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Svart og chrome interiør? Høres fett ut!

Da tenker jeg med en gang "sølvgrå" farge på bilen... Denne fargen finnes det så klart mange gode argumenter for å velge, f.eks. at den er praktisk med henhold til møkk, bilen blir ikke fult så varm på en god sommerdag som det en svart bil vil bli, og som metallic sølvfarget lakk vil bilens yttre passe godt overns med interiøret..

 

På den annen side så høres matt svart innmari stilig ut! Mest av alt fordi det ikke er noe man ser for ofte ute på norske veier..! ;)

(Sølvgrå bil har vi vel alle sett? hehe...)

 

Selv har jeg da alltid ment at rød er en fin farge, men forstår godt at det ikke er det du er ute etter med denne bilen ;)

 

Min konklusjon er at matt svart hørtes stilig ut(!), men at jeg ville vurdert søvgrå metallic..

(I tilfelle du syns det var et brukbart forslag; Ford Mondeo leveres med en innmari fin sølvgrå farge. Den har litt "blått" i seg, noe som gir den ett fint "skjær" i sollys... Verdt en liten titt.. Stikk innom Ford og be om å få se på.. Kan være et eksempel..) :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen flere bilder til oss som sitter og sikler her?

 

Veldig bra prosjekt, veldig bra. Kan man sende deg PM for å handle SS?

Den lykkelige eier av:

Nissan Almera '97 1,6SR mitt H&R und K&N

 

Alpine - Kicker - Kinetik - Infinity - Audison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange nye bilder som er noe interessante, bilen skal inn på verksted på tirsdag og få godkjent fjerning av airbag og reset av airbag varsellampe. Så fort det er iboks så skal bilen på ettterkontroll EU og da er det fullt action.

 

Har bestillt coiloverkit til bilen så da blir det stor stas :-) Greit å ha noen justeringsmuligheter når bilen veier såpass mye.

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mange nye bilder som er noe interessante, bilen skal inn på verksted på tirsdag og få godkjent fjerning av airbag og reset av airbag varsellampe. Så fort det er iboks så skal bilen på ettterkontroll EU og da er det fullt action.

 

Har bestillt coiloverkit til bilen så da blir det stor stas :-) Greit å ha noen justeringsmuligheter når bilen veier såpass mye.

 

Så feil tar du...........det blir montering av coiloverkitet først, også blir det vising på biltilsynt.

Da er den godkjent med senkesett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her skjer det ting hele tiden egentlig.

 

Mye nye deler som er kommet inn og er på vei inn. Har fått godkjent fjerning av airbag og omkoding av hjernen. Coiloverkit er bestillt og betalt, venter det inn om en uke ca.

 

Felger og dekk blir bestillt iløpet av en ukes tid, og det blir stort og blankt :-)

 

Ellers skal vi begynne på karosseriet nå, starter forsiktig med å fjerne all rust (mye) og test montere stylingen. SÅ får vi se hva det blir til med lakkering :-)

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilover kittet er nå ankommet, gikk på en liten "smell" i dag og da ble det noen endringer på ett par høyttalere.. Vil ikke si enda hva dette er men frontsettet kommer på ca. 30K veil blah og det er svært få i norge som har sett disse elementene....

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår