Gå til innhold

vått bagasjerom

Ranger emnet


turbowrx

Anbefalte innlegg

Haha, ganske kjedelig når det lekker ja.. Heldigvis har jeg funnet ut hvor vannet fosset inn. nå må jeg bare vente til det tørker litt opp her, så fylle på med litt silikon

 

turbowrx

Du må ikke bruke silikon , dette produktet har ingenting med bil å gjøre - av to grunner - silikon angriper lakken med påfølgende rustproblem - fikk du ikke dette tett ved første forsøk , får du heft problemer om du bruker et annet tettestoff senere.

Bruk BUTYL - fyll en ca 3mm stripe rundt hele pakningen i bunnen der hvor falsen går opp i pakningen - selfølgelig når du har fått pakningen knusktørr - da bli allt tett som en flaske :)

Endret av P51Merlin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

turbowrx

Du må ikke bruke silikon , dette produktet har ingenting med bil å gjøre - av to grunner - silikon angriper lakken med påfølgende rustproblem - fikk du ikke dette tett ved første forsøk , får du heft problemer om du bruker et annet tettestoff senere.

Bruk BUTYL - fyll en ca 3mm stripe rundt hele pakningen i bunnen der hvor falsen går opp i pakningen - selfølgelig når du har fått pakningen knusktørr - da bli allt tett som en flaske :)

 

 

Silikonen kjem ikkje borti lakken den ligger jo på pakningen. og kjøpe da stoffet koster sikkert meir enn ein ny pakning og. Kjøyr på med silikon du eller svarte sikaflex.

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonen kommer i kontakt med metallkanten der pakningen blir pesset nedpå.

En patron med Butyl koster 70-80 kr.

En pakning rundt baklokk kan koste 3-400 kr eller noe deromkring.

Sikaflex herder, slik at ble det ikke tett første gang må du rive pakningen istykker for å få den av.

Bakgrunnen for min anbefaling er 20år erfaring med lekkasjer i bil og tetting av sådanne.

Så dette er ikke slag i løse luften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Her lærer man mye nytt gitt! Har hørt det der med at silikonen vil ødelegge lakken og forårsake rust, men trodde ikke det vill bli så ille da.. For å være på den sikre siden trur jeg at jeg vil gå for BUTYL. Hvor kan jeg få tak i dette? Finnes det på Biltema, Bilxtra, Jula eller liknende, evt. et beleggssenter eller malingsbutikk?

1993 Opel Omega 3.0 24v

(X) 1993 Opel Omega "kawamega" 2.0 isbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silikonen kommer i kontakt med metallkanten der pakningen blir pesset nedpå.

En patron med Butyl koster 70-80 kr.

En pakning rundt baklokk kan koste 3-400 kr eller noe deromkring.

Sikaflex herder, slik at ble det ikke tett første gang må du rive pakningen istykker for å få den av.

Bakgrunnen for min anbefaling er 20år erfaring med lekkasjer i bil og tetting av sådanne.

Så dette er ikke slag i løse luften :)

 

 

 

Tar man eit tynt lag med sikaflex på pakningen så går det meget fint! Har man rette typen er den flexsibel og fin når den er tørr. vist pakningen rivner når du åpner har du vore for snar med og lukke bagasjerommet.

 

No skal ikkje eg sei nåke på da stoffet du har erfart med men har limt mangen pakninger sjøl med silikon og sikaflex og forstår ikkje problemet.

1986 Ford Sierra 2l sugetrimma

1979 Chevrolet Malibu Classic V8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår