Gå til innhold

Lurer på noe angående fotoboks

Ranger emnet


Lucky7

Anbefalte innlegg

Hvis speedometeret ditt er 10 km/t feil, så blir du nok ikke tatt.

For det vil sia at du kjørte i 70 km/t egentlig :)

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotoboksen måler jo farten på bilen, den henter jo ikke akkorat bilder fra speedometeret.

Så hvis det du sier er sant (at speedometeret er 10km/t feil), så skal du ikke bli tatt av fotoboksen.

Og det er heller ikke sikkert at fotoboksen du kjørte forbi, faktisk funker, for mange av fotoboksene er faktisk ute av stand :)

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

 

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men fotoboksen tar bildet av personen som sitter i bilen når sensoren på fotoboksen merker at bilen overskrider fartsgrensen. Hvis ikke personen som sitter i bilen er synlig, kan du blodnekte for at det var du som kjørte bilen. Da slipper du unna. Men jeg gidder ikke det styret. Så vidt jeg vet og med erfaring fra andre forumer, så skal ikke jeg ha blitt tatt bilde av i og med at jeg ikke så et kraftig rødt lys fra fotoboksen. Men hvem vet, kanskje den er ødelagt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte i 80 i 70 sonen, men det kom IKKE noe blits fra fotoboksen. Hadde jeg flaks siden speedometeret mitt viser seg å være 10 km/t mindre eller har jeg blitt registrert?

 

Hadde du kjørt i 81-82km/t så hadde du nok blitt tatt bilde av. Men det er heller ikke sikkert at fotoboksen virker. Flere av fotoboksene er tomme.

 

Fotoboksene i 70 sona her reagerer ikke før du passerer 80km/t. Hadde du blitt tatt bilde av hadde du merket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare tilføye noe... Dette var forresten på E6 i Trondheim på vei mot Lade. Men la oss si at det ble tatt bildet. Da vil jo ikke noe vises. Bildet vil jo da være mørkt og uklart. Pluss at vi har lysene fra bilen min. Er umulig å se hvem som kjørte og til og med hvilken bil det var. Noen som har noe resonnement?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du kjørt i 81-82km/t så hadde du nok blitt tatt bilde av. Men det er heller ikke sikkert at fotoboksen virker. Flere av fotoboksene er tomme.

 

Fotoboksene i 70 sona her reagerer ikke før du passerer 80km/t. Hadde du blitt tatt bilde av hadde du merket det.

 

Hmm, høres logisk ut. Jeg kjørte bitte litt under 80 km/t. La oss si 78 da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ble nok ikke tatt bilde av nei. Jeg passer de fleste fotoboksene jeg møter på i 10km/t over fartsegrensa uten å bli tatt bilde av.

 

Høres bra ut... Jeg kjørte forresten nå får en liten time siden. Det var jo selvfølgelig knallmørkt med ingen biler rundt meg. Så jeg hadde vell lagt merke til det, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår