Gå til innhold

Ikke betalte parkeringsbøter

Ranger emnet


SpikeMan

Anbefalte innlegg

Nå har det seg sånn at jeg var litt uheldig med den gamle bilen min.. Kommunal parkering utenfor leiligheten hvor jeg måtte betale mellom 7 og 19 for å kunne stå der. Det hendte vel to ganger at jeg glemte at tiden gikk ut da og da og fikk parkeringsbot. Men tingen er, jeg klarte jo selvfølgelig å rote bort begge disse parkeringsbøtene. Begge var på 300 kroner og med 3 ukers betalingsfrist.

 

Bare for å forklare litt hvorfor jeg spør.

 

Men er det slik at ved opphopning av bøter kan man ende opp med en større bot til slutt? Eller hva gjør selskapet, i dette tilfelle kommunen(?), når jeg ikke betaler de? Den ene boten er flere måneder siden og jeg har enda ikke hørt noe, den andre er nå nylig like før jeg begynte med flytting..

 

Noen andre som har erfaringer her? Noe jeg bør gjøre? Eller skal jeg bare drite i det, men passe på at jeg betaler parkeringsbøtene neste gang jeg eventuellt får noen? (Heldigvis flyttet jeg nå til ett sted hvor det er gratis parkering utenfor leiligheten..:) )

 

Takker for alle svar :)

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig til usaklige svar men ok. Hvorfor har det nå gått over 3 måneder siden den første og jeg enda ikke har hørt noe om inkasso?

 

Jeg har heller ikke hørt noe mer om de bøtene, så jeg kan ikke forstå hva du sikter til heller Commodus.. Da det er over godt over tre måneder siden jeg fikk den første, nærmer seg vel ett halvt år og enda har jeg ikke hørt noe.. Og den siste nærmer det seg vel over en måned nå..? Skulle tru jeg hadde hørt noe før? Og det hender vel at parkeringsbøter ikke er festet godt nok å forsvinner i vind og liknende? De må da ha ett system hvor du heller får ett purregebyr eller noe først? Da de må vel kunne finne ut hvor du bor ved hjelp av skiltnr?

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes litt mer riktig ut. Kjipt at de ikke bare kan sende meg en purring i stedet for å trekke det fra lønna mi da, men det går ikke som no betalingsanmerkning håper jeg?.. Hadde jo betalt dem om jeg ikke hadde rota dem bort..

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hønefoss, relativt liten by utenfor Oslo

 

*edit: Men de legger på femti prosent, men hvordan får jeg denne regningen? Jeg ønsker jo heller å betale det enn at det skal gå inn til no innkrevning da det ikke ser bra ut på min økonomiske "CV".. Sender de den til meg? Og jeg har ingen anelse om hvor dette "firmaet" hører til hen i Hønefoss ellers skulle jeg dratt og betalt direkte til dem evntuellt..

 

*edit2: men purringen kommer sent i følge jan_erik, kanskje det er derfor jeg enda ikke har fått noe der?.. men tar det virkelig over to-tre måneders tid?..

Endret av SpikeMan

Mine biler:
'96 Toyota Carina E *SOLGT*
'96 Volvo S40 *SOLGT*
'02 Volvo V40 *BYTTET*

'94 Volvo 850 *VRAKET..*
'04 VW Passat *MIN*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår