Girebirger Skrevet April 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2011 kommer snart noen bilder av fronten, det ryktes at det blir bursveising te uka, uten at æ ska si det for sikkert :D Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nystuen Skrevet April 11, 2011 Rapporter Share Skrevet April 11, 2011 Det er bra! Ble ferdig med bil nr 5 som skar brukes denne sesongen i går jeg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2011 (endret) Fett :P Takk for sist forresten. Her kommer en liten update som dokker sikkert skjønne. Idag ble sveiseapparatet hentet, det som vi skal sveise buret med, gassen også forsåvidt. Har i den siste tiden holdt på med platene som skal stå i front, og idag har jeg holdt på med burtilpasninger, det jeg plages litt med er å få kappet til ene enden av røret slik at det passer på det andre røret, sånn at det ikke blir noe mellomrom i "koblingen", for eks der man sveiser foroverstrever til hovedbøyle. Har dere noen fikse ideer om hvordan jeg løser det problemet? :P Forberedelser til bursveising: Frontplate av rustfritt stål :D Tilpasninger Tilpasninger å atter Tilpasninger Burfot å forsterkningsplate, skal bore hull og montere skruer også, før det sveises, fordi jeg tror den kan bli ganske vanskelig å få skruene på etter forsterkningsplata e sveisa til chassi. Her trenger jeg litt hjelp, hvordan får jeg dette perfekt? eller hvordan gjør dere det? Samme greia her også egentlig, hvordan får jeg forsterkningsplatene til å ligge helt inntil dempertårnet, eller hva man kaller det? for om jeg nå legger en rett plate på, blir det mellomrom på alle kantene, fordi tårnet er buet alle veier. Endret April 12, 2011 av Girebirger Tull å Tøys me URL'n Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2011 Har akkurat fiksa boltene til forsterkningsplatene. Menne, trenger fortsatt ideer om hvordan jeg får fiksa endene på rørene, slik at det ikke blir noe mellomrom når jeg skal sette de på hverandre, eksempel: foroverstrever som skal sveise på hovedbøyla, i enden på foroverstrevern må man jo kappe den til slik at den kan ligge helt inntil hovedbøyla. Hvordan fikser dere det?? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Da har jeg fått en fin idé om hvordan jeg skal fikse de rørendene, garasjen next! Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Er det lov å bruke sprengskiver på boltene som man skrur fast festeplaten til forsterkningsplaten? Såvidt som jeg vet er sprengskiver en type låseskive, hva mener dere?? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nystuen Skrevet April 14, 2011 Rapporter Share Skrevet April 14, 2011 Skjønner ikke hva som skal være galt med det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 15, 2011 Idag ble det endel jobbing i garasjen, har gjort ferdig alle forsterkningsplatene og festeplatene bortsett fra de til bakoverstreverne, men hadde vært flott å høre hvordan dere fikser forsterkningsplatene til bakoverstreverne i og med at dempertårnene buler alle veier, så platen vil liksom ikke ligge helt mot godset, mye mellarom her og der. Velvel, nok om det. Idag startet vi med å sveise buret, vi sveiset festeplatene til hovedbøyla, foroverstreverne også sveiset vi rørene på dem også. vi er et godt stykke unna ferdig, men det kommer seg nok. Testing og innstilling av apparatet Fikk en liten glippe der ja, men en som er flink te å sveise fikser sånt :) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet April 18, 2011 Rapporter Share Skrevet April 18, 2011 Ser att du fått til problemet med rør-enderne. HER er ett program du kan lage superfine maler til å kutter rør til alla vinklar å dimensioner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2011 Fikk faktisk til det me rørendene, er bare å bore endene på rørene med samme diameter som på det røret det skal festes på, ble forkjølet og litt småsyk her sist helg, så har ikke blitt så mye gjort i mellomtiden, men er mye bedre nå :) Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2011 Hva tenker dere om festeplatene til bakoverstreverne da? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2011 Pjusket litt med bilen igår, tilpasset dørforsterkningen, også fjernet jeg låsene på dørene. Også hentet jeg den motoren som jeg har kjøpt, en motor som sto i en Audi 80, og sannelig var det akkurat samme blokka :D Var meget gledelig å se at det ikke var så mye elektronikk på forgassern, men clutchen må kjøpes ny, men det får man billig på biltema. Akkurat kommet hjem med motoren Litt ledninger her også, kom med ideér :D hehe Hva synes dere om plassering av dørforsterkningen? Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Urban Skrevet April 25, 2011 Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 Ser ut å bli en flott bur det der. Bruker du hullsag til å tilpassa røren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Girebirger Skrevet April 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 (endret) Jepp, bruker vanlig hullsag fra biltema, med akkurat samme diameter som røret. Hva synes du om plasseringen av dørforsterkningen? Trenger også litt hjelp med forsterkningsplatene til bakoverstreverne, fint om noen kunne legge ut et par bilder av hvordan dere har gjort det, pluss en liten forklaring :) Lurer på hvor han Jan Erik blei utav, har ikkje hørt så mye fra Nystuen heller i det siste :P Endret April 25, 2011 av Girebirger Siter Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nystuen Skrevet April 25, 2011 Rapporter Share Skrevet April 25, 2011 Er her jeg vettu! :D Ser ut som dørstreveren sitter bra den. Sist jeg satte bur i en Golf MK2 så laga jeg bokser til bakoverstreveren. Eller så kan du gjøre som jeg pleier å gjøre med MK1 Golfene. Helsveis plata på ei side, og så bare banker du det ned til rundt hele med en diger hammer eller slegge :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg