Gå til innhold

Audi A4 1.8T - Lugging ved pådrag

Ranger emnet


keon2k

Anbefalte innlegg

Fant endelig feilen som var bak for lavt turbotrykk. Var en slange som var sprekk i. Byttet denne idag og bilen gikk mye bedre, men nå driver den og ikke direkte lugger men hopper opp og ned fra 0.7bar til 1 bar frem og tilbake.

 

Noen som vet hva denne kan gjøre? Kan det vere n75 ventilen? bytte til N75J eller H?

 

Fortsatt såvidt lyd i resirk ventilen, lager omtrent ikke lyd. Hører den av og til si litt "psssj" men ikke mye.

 

Har Åpent luftfilter, K&N filter i orginalboksen + resirk vent. Var MYE lyd før jeg hadde turbohavari. Men har ny turbo nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk at stempelet i resirk ventilen går greit,eventuelt smør opp.Kan og være at vacum slangen til ventilen har en liten lekkasje.Har du prøvd og bytte til orginal ventilen?Pendling opp ner med turbotrykket,høres ut som feil med n75/ eller slanger til den.Trykket er sikkert stabilt vis du tar vekk kabelen til n75?

Fant endelig feilen som var bak for lavt turbotrykk. Var en slange som var sprekk i. Byttet denne idag og bilen gikk mye bedre, men nå driver den og ikke direkte lugger men hopper opp og ned fra 0.7bar til 1 bar frem og tilbake.

 

Noen som vet hva denne kan gjøre? Kan det vere n75 ventilen? bytte til N75J eller H?

 

Fortsatt såvidt lyd i resirk ventilen, lager omtrent ikke lyd. Hører den av og til si litt "psssj" men ikke mye.

 

Har Åpent luftfilter, K&N filter i orginalboksen + resirk vent. Var MYE lyd før jeg hadde turbohavari. Men har ny turbo nå.

-01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Har prøvd og ta av n75 ventilen og da lader den 0.3bar STABILT med fullt pådrag konstant. Og når jeg tar den på igjen driver den og lugger opp og ned fra 0.7 til 1 bar.

 

Har dessverre ikke orginal resirken ettersom jeg kjøpte bilen brukt med den på. Kan jo såklart prøve og smøre den inn. Hadde den av for noen dager siden for jeg trodde kanskje den var låst seg pga lekkasjen. Skal den vere helt knusk tørr?

 

Har nylig byttet til ny vakumslange til resirken så er ikke noe hull der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det montert rakarør + endestuss. Men blei litt for voldsom lyd, har katalysator og turbo som demper litt men fortsatt for mye lyd. Drar og kjøper en lyddemper i morgen og ser om det blir bedre. Men fortsatt lugging ved pådrag. Så blir og kjøpe en ny n75 ventil.

 

Klarte jo faen meg og bli stoppa av purken isted også. Bot på 2600kr, YAY! =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår