Gå til innhold

djanrune's Opel Omega 2.0i 1992

Ranger emnet


djanrune

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle legge inn mitt "rullende prosjekt"... Er bruksbil, så noe store fraplokkingen blir det ikke, men oppgraderinger blir det.

Det viktigeste først er og få sveiset et lite rusthull i ene kanalen også og få byttet fjører på grunn av det er kappet fjører forran, noe som har ødelagt kjøreegenskapene totalt!

Har bestilt meg senkefjører med TUV papirer som skal godkjennest i vognkortet.

Bilen er i helt grei stand. Mangler et speil og en liten bulk i framskjermen og en liten en på førerdøren. Bilen har bare rullet 163000km.

 

Her kommer en liten smakebit :)

 

 

30012011001.jpg

 

167466_492305751560_544661560_6483274_4196732_n.jpg

 

DSC04517.jpg

 

DSC04516.jpg

 

DSC04518.jpg

 

DSC04520.jpg

 

DSC04521.jpg

 

DSC04522.jpg

 

DSC04523.jpg

 

DSC04525.jpg

 

DSC04519.jpg

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg også gjort! :D

 

Stilig når de er så senka! Blir det gjort noe med motor?

 

Med motor så tror jeg ikke det blir noe førsteprioritert, selv om det hadde vært morro :) Får se med tiden ;)

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser grei ut den der! :D Tøft med senk!

 

Hehe ja ser grei ut :p Ikke noe prakteksemplar akkurat, men helt grei :)

 

Men idag da jeg skrudde på tenninga, da gjekk varmeapperate, men syns det kom en litt merkelig lyd, så jeg skrudde av vifta åsso da jeg startet bilen da ville ikke varmeapperate gå på i det hele tatt. Noen tips til hva det kan være? har sjekket om sikkringen var gåen, men den var ikke det :(

Endret av djanrune

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja ser grei ut :p Ikke noe prakteksemplar akkurat, men helt grei :)

 

Men idag da jeg skrudde på tenninga, da gjekk varmeapperate, men syns det kom en litt merkelig lyd, så jeg skrudde av vifta åsso da jeg startet bilen da ville ikke varmeapperate gå på i det hele tatt. Noen tips til hva det kan være? har sjekket om sikkringen var gåen, men den var ikke det :(

 

Motstandene på varmeapparatet ditt. Er ikkje kjent med bilen din så veit ikkje kor dei sitte. Hadde samma problemet på Volvoen, der bytta jeg bare motstandene og så funka varmeapparatet lika bra etterpå. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

oppsann, hadde helt glemt at jeg hadde tråd her til jeg kom på det nå :p

har fått lappen nå, og bilen har rullet og gått :) Forrige uke tok jeg knekken på diffen, også sveiset jeg den, også røyk den igjen på Søndag :( Var og handlet meg delebil i går, en hvit 91 mod stasjonsvogn. Har også byttet fjører framme på grunn av vart stoppet i teknisk kontroll. Skulle egentli vise bilen hos BT på mandag, men kunne jo ikke reise med ødelagt diff :p

her kommer litt bilder av diverse ting som har blitt gjort :) også noen bilder av delebilen :)

 

DSC04609.jpg

 

DSC04605.jpg

 

ny fjør VS gammel fjør :p

DSC04607.jpg

 

lagera oppafår demperene hadde gått i kruken :(

DSC04608.jpg

 

DSC04610.jpg

 

DSC04612.jpg

 

DSC04611.jpg

 

DSC04622.jpg

 

DSC04620.jpg

 

DSC04621.jpg

 

Delebilen :)

DSC04625.jpg

 

DSC04627.jpg

 

DSC04624.jpg

 

DSC04628.jpg

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen var allerede kappet fjører på da jeg kjøpte den :p

senkesett har jeg bestilt, men var lang ventetid på det, så satt på noen orginalfjører midlertidig :p

og bilen dempet bare på dekkene før, så var ikke so god og kjøre med får og si det slik :p

men en ting jeg lurer på, er det noen som vet om det går and og bare skru ned selve klokka eller må hele systemet av da jeg skal bytte bakaksling?

Opel Omega 2.0i GLT 1993 mod (bruksbil)

Opel Omega 2.0i CLUB 1992(rullende prosjekt)-

Opel Omega 2.0i GL (1991)

 

++ litt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår