Gå til innhold

Mitt Bmw E30 bc prosjekt

Ranger emnet


jan_erik

Anbefalte innlegg

jo takk, nei skal ikke stikke av med det. vet ikke om denne kommer til og gå som rc enda, den er tenkt som bc bil og vis jeg har den til vinteren igjen så blir den eventuelt rcn bil. Har karroseri til e36 som skal bygges som rc bil

 

Mange sier at BMW er så lette på rompa, bara tull, bruk 5 min på å få rette balansen i bilen så fungerer den som bare det :)

 

Lykke til videre!

 

hvordan får man enklest riktig vekfordeling på disse bilen da? nå vet jeg riktig nok ikke hvordan vektfordelingen er orginalt

Endret av jan_erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

jo takk, nei skal ikke stikke av med det. vet ikke om denne kommer til og gå som rc enda, den er tenkt som bc bil og vis jeg har den til vinteren igjen så blir den eventuelt rcn bil. Har karroseri til e36 som skal bygges som rc bil

 

 

 

hvordan får man enklest riktig vekfordeling på disse bilen da? nå vet jeg riktig nok ikke hvordan vektfordelingen er orginalt

 

Vi er vel alla enig om att den kan vara litt lett i bak, så lag ei kasse i trunken du fyller med mer eller mindre sand å prøv dej fram.. Når du finner noe som du liker byttar du sand mot blylodd (eller liknande).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på att det er lov med maks 40kg balast da... Det er ikke nok til å oppveie for framtung bil. Problemet er vel att motoren sitter så langt foran i forhold til forstillinga på E30'n. Kan jo bruke masse tid på å flytte alt bakover, korte inn mellomaksel og all slags drit, men altfor mye jobb på en bilcrossbil om man ikke kjører kun for å vinne.

Det att motoren sitter så langt foran (framtung bil) så understyrer du så og si aldri om du har bra støtdempere og bra dekk. Jeg har kjørt løp med E30 320i, og innimellom gikk alt på lykke og fromme, men glapp aldri foran! Og, att det glipper bak er jo bare morro det når man har fart. Er starten som er litt nedtur, men når du førstes får den igang er den jo uhyre morsom!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på att det er lov med maks 40kg balast da... Det er ikke nok til å oppveie for framtung bil. Problemet er vel att motoren sitter så langt foran i forhold til forstillinga på E30'n. Kan jo bruke masse tid på å flytte alt bakover' date=' korte inn mellomaksel og all slags drit, men altfor mye jobb på en bilcrossbil om man ikke kjører kun for å vinne.

Det att motoren sitter så langt foran (framtung bil) så understyrer du så og si aldri om du har bra støtdempere og bra dekk. Jeg har kjørt løp med E30 320i, og innimellom gikk alt på lykke og fromme, men glapp aldri foran! Og, att det glipper bak er jo bare morro det når man har fart. Er starten som er litt nedtur, men når du førstes får den igang er den jo uhyre morsom!!![/quote']

 

er dette jeg også mener, alt går men som han bmwraseren sier så er dette gjort på 5 min og da vil jeg gjerne vite hvordan han klarer det på 5 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk skjærebrenneren og del motoren din i 2 og legg den ene halvdelen i bagasjen. Fiks ferdig på 5 minutt... ;-)

 

Ånei, er nok ikke gjort på 5 minutter å lage seg racerbil. Folk bygger de simpleste bilcrossbilene på ei uke om de har bygd noen biler før, men da er det bare innenfor minstekravet og ikkeno mer. Skal man bygge noe optimalt krever det mye planlegging, endel penger og myye tid. Ingen vei utenom det, men det er da litt av sjarmen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At der tar 5 min var kanskje litt optimistisk, men det tar ikke så fryktelig lang tid.

Flytt bensintank, batteri og spylervæske bak, og noen lodd.

 

Sjekk ut demperene bak. Sett på gode og faste dempere, og noen mykere fjærer ( Kapp de orginale, da de som oftest er mykere en senkefjærer)

Fjern stabstaget bak.

 

Nå bør E30èn begynne å bli bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik E30'n min var det der. Hjalp ikke stort for å si det sånn.. Men, bygg slik som BMWrasaren sier her og KOS deg! Smilet gikk omtrent helt rundt på meg værtfall fra start til mål. Passe sint snerr fra motoren og sto på såpass bra att det inspirerer til real villmannskjøring!

Klarte jo det kunststykket å kjøre forbi en Opel Corsa på yttersving på asfalten med min. Har kjørt samme bana x antall ganger med Volvo, men har nok aldri hatt så spreke oppstell som med BMW'n. Hehe

130hk 320i E30 er akkurat passe for å ha det ordntlig bra på grus/asfaltbane!!

 

Røde senkefjører av no slag (40mm eller no?) Røde Koni og nye Gullabo grushjul av den gode gamle typa på 14" felger var fasiten min + vekter og stæsj baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte forresten med 20-25 liters spylertank baki (maks 15 liter etter regelverket) bly baki + proppfull orginal bensintank. Batteriet satt vel foran, noe som utgjør ca 18kg det også faktisk. (Hadde noe så råflott som ett Optima-batteri på den, og det veier 18kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

[ATTACH]21595[/ATTACH]

Rød og blå

[ATTACH]21596[/ATTACH]

denne svarte og gule er igrunn ikke mitt diseagn, denne er egentlig rune(67144) sin

så si i fra vis det er greit at jeg ikke bruker den så tar jeg den bort

[ATTACH]21594[/ATTACH]

lilla og gul

[ATTACH]21593[/ATTACH]

orangsj og rosa

post-59677-13804853195877_thumb.jpg

post-59677-13804853195932_thumb.jpg

post-59677-13804853195975_thumb.jpg

post-59677-13804853196012_thumb.jpg

Endret av jan_erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]21680[/ATTACH]

 

hva er det denne kontakten går til av ledninger?

 

 

[ATTACH]21681[/ATTACH]

 

dette kan ikke være ledninger som trengs

 

 

[ATTACH]21682[/ATTACH]

 

et lite problem hva går den gule og svarte ledningen her til? ble klippet

ved et uheld og fant ikke igjen dem to andre :( den grønne går til tenningen

dette er ledninger fra hjernen

 

[ATTACH]21683[/ATTACH]

post-59677-13804853199655_thumb.jpg

post-59677-13804853199714_thumb.jpg

post-59677-13804853199748_thumb.jpg

post-59677-13804853199777_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns så absolutt du skulle gå for den svarte og gule lakkeringa jeg. Er ikke helt likt det jeg hadde på Ascona B'n, og det var jo heller ikke helt min design. Det var en slags vri på Opel Motorsport sin design på enkelte Kadett C GT/E'r på 70-tallet bare bytta om på hvor det var svart og hvor det var gult. Gå for den. Kledde BMW'n godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår