kennien Skrevet Februar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Hallo Motoren min går helt greit , men avogtil så fusker den hvis jeg står i kryss , det vil si nesten tomgang eller tomgang. Akkurat som noen kutter bensintilførselen i et sekund. Når jeg prøver starte den går den fint igjen. Har og registrert at forbruksmåleren pendler litt frem og tilbake under akslerasjon. ikke så mye at en vanlig person ville brydd seg , men jeg er litt nerd. Kan dette være kondens og kanskje en dårlig lambda eller veivakselsensor ? Har nytt bensinfilter liggende og ei flaske kondensfjerner Thx Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Februar 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2011 Det er symptomet på dårlig lambda ja...bruker den mye bensin? Blir den rar når motor er driftsvarm? Kan også være så simpelt som tett bensinfilter ja.... Kjør en diagnose på verksted og ta det derifra ;) Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benger Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 Kan også være antydning til en ørliten falskluft lekasje i en av slangene som går rundt/under innsugsmanifolden. Opplevd det samme selv. Bilen ristet på tomgang, og plutselig forsvant 50% av kraften på motorveikjøring. (Nødmodus) Tok diagnose, viste feil på kam og veivsensor. Byttet disse, problemet ble værre så byttet tilbake til gamle sensorer. Gikk nøyere til verks med god gammeldags startgass og sprayet i motorrommet mens den gikk. Da turtallet økte fant jeg feilen. 20cm lang slange med en liten sprekk. Byttet denne og motoren ble god som ny ;) Siter C4 Explosive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg