Gå til innhold

Bil har begynt å koke, og ABS tull, Trenger hjelp FORT!

Ranger emnet


AudiSQuattro

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med min audi A4 1.8T Quattro. helt original.

Bilen har stått i rundt et år, og leide prøveskilter på den for noen helger siden å kjørte vel 40 mil på en dag.

Poenget er at, bilen gikk smertefritt den, temperaturen lå konstant på 90 grader og velstand, så stoppa vi bilen, og hørte koking og så at tempen var steget til en 105 grader.

Nå har jeg bytta termostat, og fylt på nytt vann, men nå er det luft i systemet så varmeapparatet heller ikke funker.

En kamerat av meg mener på at topppakninga er gåen siden han mener det er er litt trykk i ekspasjonstanken, men dette mener jo jeg bare er luft, siden systemet ikke er lufta.

Den koket etterpå også. Da sto bilen bare og gikk på tomgang. men det er vel pga luft, så den ikke kjøler ordentlig ?

 

Noen som kan svare meg på 4 spørsmål,

Hva tror dere det kan være ?

Hvordan lufter jeg systemet ? finner ikke noen lufteskrue, på en kamerat sin s2 er der slangene går inn til varmeapparatet men finner ikke noe her.

noen med tidligere erfaringer ?

 

å byttet abs føler høyre bak, da feilmeld viste at denne var gåen, det funket med engang, men så plutselig begynte det å lyse igjen. Så stoppet jeg den og startet igjen og da var den der ikke ? anyone ?

 

TRENGER HJELP FORT !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være trykk i ekspansjonstanken, er helt normalt det iogmed at vannet utvider seg når det blir vamt :)

På de to slangene som går til varmeregisteret er det et lite håll i den ene slangen, dreg av denne slangen litt til hullet kommer utenfor metallet.. du forstår når du finner hullet :) da vil det komme luft og vann ut.

Kan også lufte ved å la korken være av mens du ruser bilen på tomgang, tar litt tid men funker.

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)

Kan være vannpumpe, siden den koker også på tomgang.

 

2)

Eneste måten jeg har luftet min 1.8T på er å la bilen gå på tomgang med lokket til eksp. tanken av og følge med et kvarter - 30min og etterfylle underveis. Og så bare titte etter at jeg har kjørt noen runder med den med lokket på. Funker fint for meg ihvertfall...

+ A4 Avant

- Opel Omega B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1)

Kan være vannpumpe, siden den koker også på tomgang.

 

2)

Eneste måten jeg har luftet min 1.8T på er å la bilen gå på tomgang med lokket til eksp. tanken av og følge med et kvarter - 30min og etterfylle underveis. Og så bare titte etter at jeg har kjørt noen runder med den med lokket på. Funker fint for meg ihvertfall...

 

Holder også en knapp på vannpumpa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår