69mustang351w Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 (endret) Noen som har byttet xenon-pære på en passat 3BG? Har lest at det skal være vanskelig Noen tips? Endret Februar 13, 2011 av 69mustang351w Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zefiro Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 Dette er et allerede omtalt emne på http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43236 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Februar 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2011 Noen som har byttet xenon-pære på en passat 3BG? Har lest at det skal være vanskelig Noen tips? Hei Har maken bil selv, å har og skiftet xenonpærene flere ganger. Det sitter ei luke i innerskjermen bak begge lyktene, men jeg synes det er like greit å demontere hele fronten. Det sitter 2 torxskruer på hver side nede i innerskjerm, så må grill løses, der sitter det enda flere skruer, bunnbrettet er også festet i fronten og visst du har tåkelys må ledningene til de og løses. Kan si at når du vet hvordan dette skal gjøres, så skifter du xenonpære på ca 20 min med demontering/montering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
69mustang351w Skrevet Februar 26, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2011 Ja, det er sikkert ikke så vanskelig. Men gadd ikke å gjøre det selv denne gangen. Måtte betale 3700,- for å få skiftet begge pærene. Neste gang skal jeg gjøre det selv. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43236 var nyttig Xenon-pærer ryker kanskje oftere enn vanlige pærer Siter 2004 Volkswagen Passat highline/executive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Februar 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2011 Ja, det er sikkert ikke så vanskelig. Men gadd ikke å gjøre det selv denne gangen. Måtte betale 3700,- for å få skiftet begge pærene. Neste gang skal jeg gjøre det selv. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=43236 var nyttig Xenon-pærer ryker kanskje oftere enn vanlige pærer Hei Min erfaring er at xenon varer mye lengre enn halogen. Mene å huske at en halogen varer ca 750 t, mens xenon varer ca 2500 t. Men det kan jo selvsagt være ytre årsaker, feks at pæra har fått seg et slagskade før du mottar denne. Og jeg har en formening om at pris og kvalitet henger sammen da. Men det går ann å få kvalitaspærer billigere da, are man leter litt. Kanskje lurt å handle inn pære før den ryker. Den ene min røk når politistudentene hadde praksis på hjemstedet mitt. Blei sikkert stoppa 15 ganger på den dagen jeg kjørte rundt som en enøyd banditt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel 88 Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Så det er mulig å bytte pære uten å ta av lyktene?! Er dette noe du har gjort selv tidligere? Alle sier det er umulig uten å ta av lyktene. Ska selv bytte en vakker dag men det fristet heller lite når jeg må av me alt.. Siter ___________________________________ -VW Passat 1.9tdi 4motion 05 -Ford Mondeo 2.0 stv -Access 250sp 07 -Polaris Rmk 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Mars 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2011 Så det er mulig å bytte pære uten å ta av lyktene?! Er dette noe du har gjort selv tidligere?Alle sier det er umulig uten å ta av lyktene. Ska selv bytte en vakker dag men det fristet heller lite når jeg må av me alt.. Hei sann Det går ann, vist du ser inni innerskjermen på begge sider ser du 1 luke på hver side bak lykta. Men det anbefales å demontere fronten, da du famler i blinde da du holder på, fort gjort å ødelegge pæra. Møller demonterer fronten når de skifter. Har du demontert fronten 1 gang, går det rimeligt fort å demontere den neste gang. Jeg mista foreksempel parklyspæra inn i fjernlyset, tok meg 20 min å demontere/montere fronten da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Juli 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2011 Vet du hva pæra heter og hvor det lønner seg å kjøpe? Ebay? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juli 26, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2011 Hei Pæra heter d2s, jeg hadde ikke kjøpt disse på ebay da det er mye skrul å bytte disse, men heller kjøpt kvalitetspærer i norge. Jeg kjøpte hos hellanor, orginale hellapærer til 1100 pr stk, disse har nå stått i bilen i snart 5 år/90000 km. Men for all del, de ebaypærene kan jo også være av prima kvalitet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Juli 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2011 Hvor mange Kelvin er det jeg skal ha? Jeg har den type lampe du ser i avartaren min om det kunne vært til hjelp. 2003 modell highline Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juli 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2011 Hei igjen Orginalpærene har 4300 kelvin, mange bruker å bytte til 6000 kelvin, da blir det litt blåere lys, men du taper litt effekt på det. Desto høyere kelvin, jo dårligere lys. Jeg har prøvd begge deler, og syns at 4300 er best. Mindre refleks fra vegskilt etc Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
highline 2001 Skrevet Juli 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2011 Se også her :http://www.delonixradar.com.au/hid-xenon/colour-chart.php Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baufish Skrevet Juli 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2011 Det vil si at DENNE ser ut til å passe min, og det til en hyggelig pris? Siter - Audi A4 2,0TDI B8-Dont drive faster than your guardian angel can fly- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
autolights Skrevet Juli 29, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2011 Hei, du kan få kjøpt xenon reservepærer hos oss også, se http://www.autolights.no/index.php/cPath/35_53_60 Ta gjerne også titt på noen av kundebilene våre på fb, Autolights.no - Automobiles and Parts - Oslo, Norway | Facebook Håper det var til hjelp;) Siter Med vennlig hilsen Autolights.no http://www.autolights.no http://www.facebook.com/autolights Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel 88 Skrevet August 3, 2011 Rapporter Share Skrevet August 3, 2011 Hei sannDet går ann, vist du ser inni innerskjermen på begge sider ser du 1 luke på hver side bak lykta. Men det anbefales å demontere fronten, da du famler i blinde da du holder på, fort gjort å ødelegge pæra. Møller demonterer fronten når de skifter. Har du demontert fronten 1 gang, går det rimeligt fort å demontere den neste gang. Jeg mista foreksempel parklyspæra inn i fjernlyset, tok meg 20 min å demontere/montere fronten da. Aaa.. fant lukene. er vant til og famle i blinde, men er det slik at man kommer godt nåkk til der for og skru av de 2-3 skruene til dekselet bak pæra? skal bytte registerreim osv snart, og fronten må jo da av, så jeg tar det samtidig :) kjøpte to pærer fra dybviktrading.no for ca 7-800 kr. har hatt en del sett fra dem som jeg har vært veldig fornøyd med. Siter ___________________________________ -VW Passat 1.9tdi 4motion 05 -Ford Mondeo 2.0 stv -Access 250sp 07 -Polaris Rmk 800 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg