boogeiman Skrevet Februar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2011 hallo lurer på å få bilen hel lakert og lurte derfor på om noen kan gjøre så hele bilen (alle lister og slikt) blir i samme hvit farge?? takk for alle bidrag Siter live to RIDE.. RIDE until you die. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terondo Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 La det være sagt at å gå fra sort fanger til hvit fanger i photoshop, og få fargen til å stemme overens med resten av bilen er svært vanskelig. I og med at jeg er nokså fersk i gamet, så var dette det beste jeg fikk til. Tok på meg oppgaven, for treningens skyld. Når det gjelder det å hellakkere bilen, så synes jeg det vil, med mindre du er lakkerer, være svært mye penger brukt på en bil som er lite verdt. Siter 2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt) Graphics by Terondo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terondo Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 Bare for morro skyld, peiste jeg på den en syk front. Ikke helt perfekt fargematch, men dette var gjort på 10 minutter. Siter 2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt) Graphics by Terondo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Februar 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2011 Når det gjelder det å hellakkere bilen, så synes jeg det vil, med mindre du er lakkerer, være svært mye penger brukt på en bil som er lite verdt. Hvordan bil han vil legge penger i får vel være hans greie..? Ikke alle vil kjøre nyere VAG.. Siter '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terondo Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Selvsagt, men en hellakkering, koster fort 30 000, om man tar det hos en lakkerer. Synes bare det er mye penger å bruke på en eldre bil. Det går jo an å nevne, det er jo ikke alle som vet priser på slikt. Siter 2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt) Graphics by Terondo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 E det bare i Haugesund du kan få lakka biler til 15-17 000kr? folk snakke om 30-40 000kr for lakkering, men det må verr me spesial lakk..? Sånn så på hans bil bruker du bare hvit lastebil lakk, den e billigere å tjukkere enn vanlig lakk. Nei, det blir ikke like fint kanskje men det ser du ikkje så lenge den ska verr hvit :) Pluss hvis du spør et par lakkerere om de kunne tenke seg å gjøre det svart + at du hjelper til med pussing og maskering, så vil jo prisen dette ennå mer... Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terondo Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Siden det var litt morro det her, skal du få en til. Når det gjelder prisen for omlakkering, så er det jo snakk om vanlig billakk, og gjerne metallic. Lastebillakk og slik aner jeg ikke priser på. Det er selvsagt mulig å få lakkering rimeligere om man f.eks. tar det gjennom en kompiss eller lignende. Tas det gjennom et normalt lakkeringsverksted, så kommer det fort på 30 000. Siter 2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt) Graphics by Terondo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasEK Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Lurer litt på hvem som bruker metallic lakk for å lakke en bil hvit? Bruker som regel vanlig base lakk då...? Og som regel så kan du spør de om å få verr me å gjør mesteparten av pusse jobben sjøl, då får du en del rabbater.. Siter Medlem av Østfold Gatebilklubb: http://www.gatebilklubben.no/ Moderator på StreetMeet http://www.facebook.com/ChryslerStratusNeonSebring Vår neon :) "If in doubt, flat out!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terondo Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Nye hvite biler er alle metallic hvit. I alle fall de som ser veldig hvite ut. Gammel hvit, ser litt mer billig ut (gjerne litt offwhite), og mange valgte den fargen, siden den også var noen kroner rimeligere enn andre farger. Sånn varebilhvit er ikke noe pent på en personbil. Det er klart det er mulig å få det billig, men da ser det også billig ut. Siter 2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt) Graphics by Terondo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boogeiman Skrevet Februar 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 takk for bildene. den fangern du satte på blir nok litt i overkant for mindel men morro å se åssen den hadde blit med slikt XD Siter live to RIDE.. RIDE until you die. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terondo Skrevet Februar 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2011 Ja, den var ekstrem. Liker ikke slike fangere selv, men det var bare en jeg kom over på en RX-7, så da peiste jeg den på for å se hvordan det ble. Min smak er nok mer slik jeg har moddet den gule Leon' jeg har i signaturen. Mer "ekstremt" enn det, blir for mye for min smak, men kjekt å style i Photoshop. Siter 2001 Seat Leon4 20VT - Stage 1 ~220HK 0-100 6.64 (GPS målt) Graphics by Terondo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boogeiman Skrevet Februar 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2011 den var jo tøff den seaten. er fint med folk som kan style i photoshop kan liksom få et bildet før du gjør noe. men har liksom aldri skjønt hvordan dere får det til..... hehe Siter live to RIDE.. RIDE until you die. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg