Gå til innhold

Skal se på GOLF mk2 1991 i morgen, hva skal jeg passe på?

Ranger emnet


chbech

Anbefalte innlegg

Hei! I morgen skal jeg for første gang se på en bil alene, og lurte i den anledning på hva det er jeg burde se etter og hvordan jeg skal gå frem. Har skrudd noe bil, men er milevis fra å være en bilkjenner. De feilene jeg vet om på bilen (slik det fremgår av eu-kontrollen) er at traversen må byttes og at det må tettes et lite hull i eksosen. Annet enn det så skal den være fin. Og vil dere anbefale denne bilen for en 20 åring med begrenset rikdom, men et par gode mekanikervenner?

 

Her er bilen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=26625168

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som commodus sier, sjekk rust<! i kanaler og gulv,får du mulighet sjekk inni bilen for rust. men også rundt frontruta og bakruta(innsiden og utsiden) og att pakningen rundt frontruta er fin.

evt sjekk hjullager, slakke i endeledd. dempere.

prøvekjøring er selvsagt! og da SELVSAGT av kjøperen!

hør etter ulyder, vibrasjoner. test ut bilen..

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i fohold til di bilene er jeg nok ikke sikker.. men min går overaskende billig! ;D trodde det var en feil først, men tydligvis ikke.. :S

hvor mye er jeg ikke sikker på.. men tipper den ligger rundt 0.6 - 0.7 ivertfall.. og jeg synes da ikke jeg er så lett på gassen bestandig? :S

 

men vil tro di andre bilene ikke er så lang unna å gå like som golfen, da golfen er veldig lett men nokså firkantet.. corolla,323 og civic'en er vel tyngre, men også mere strømlinjeformet :P min teori, vet ikke som sagt ;)

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vell litt forskjellig hva folk mener. noen like mora, noen liker dattra, og noen begge deler..

jeg har ivertfall vært meget fornøyd med de 3 golfene jeg har hatt ;) og skulle noe skje så er de meget lettskrudd.. tåler mye. er det noe og klage på er det muligens støy inne i bilen.. men skal vel legge litt skyld på eksosanlegget der..

men så lenge man vedlikeholder bilen er det ikke noen problemer.. ;) og på den der vil det nok ikke være mye og si på, om km standen stemmer :)

 

sjekk som sagt for rust, i kanaler og gulv,får du mulighet sjekk inni bilen for rust. under matter og i dørkarm. og kjenn etter om gulvmattene er våte i forsetene.. er det det kan det være dårlig pakning rundt frontruta, eller også rust. bakluka har også en tendens til og ruste, spesielt rundt bakruta..så kan være lurt og sjekke der(under pakninger og øvrig)

hjullager er også en typisk ting.

 

lykke til med handelen! ;D

vil se bilder om blir noe! :D

What About the good things Hitler did?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår