Gå til innhold

Vurderer å kjøpe v70 ca 2005 mod - trenger innspill

Ranger emnet


Leifh

Anbefalte innlegg

Fikk nett en unge til og trenger en bil med plass til 3 barneseter baki,og da er den såkalte "perfekte familiebilen" vår avensis blitt håpløs!!!,tenkte derfor og kjøpe en v70 ca 2005 mod....,men har hørt at motorene mindre enn d5 163hk,bør jeg styre unna pga en del tull med disse,stemmer dette?????..,har og hørt at det ble gjort mye forbedringer på bla understell fra 05mod,er dette riktig???,håper noen med kunnskap om dette kan hjelpe meg litt på vei!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg skal faktisk selge en 2005 V70 D5! Riktignok med svært tungt hjerte, pga både økonomi og behov for enda mer plass.

 

Når det gjelder V70 bør du ikke kjøpe en i fra 2001-2004, pga her er det mye rart med både det ene og det andre. I 2005 kom faceliften(med nye lamper i front og dioder i sidene på baklampene, blant annet) og samtidig skjedde det mye med kvaliteten. Det som ryker på de nye nå er i korte trekk bærekuler, linkarmer, endeledd og ett rør i tannstanga. Pluss automatkasser. Ellers er det svært solide biler. Min har nå gått 225.000km og er som å kjøre en ny bil.

 

Men kjøp for all del bil med manuell kasse, pga automatene har en tendens til å havarere. I tillegg blir bilen MYE sprekere med manuell og den går BILLIG! Min går i snitt under 0,5 liter/mil på sommerføre og 0,56 liter/mil på vinterføre. Og ja, D5 er den "skikkelige" Volvo-motoren. 5-sylindra med en heeeeerlig romling(nesten som en rekkesekser) og et voldsomt dreiemoment. Forbikjøring og tilhengertrekking er ikke noe problem med denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Heisann! Vil bare si at jeg også skal selge min Volvo V70 2005 D5 SUMMUM 163hk

 

Sort lakk m/chrom detaljer/lister på front-, og på bakfanger

 

Den har utstyr som navigasjon (riktignok utgått programvare)

Cruisecontrol

el justerbare seter m/memory

el innfellbare speil

Skinnseter

cd changer

integrert telefon

 

Gjerne lettere å si hva den ikke har:

IKKE xenon

IKKE ryggesensorer

IKKE hengerfeste

IKKE spoiler på bakluka

 

snart gått 144000

 

Bilen har blitt bruktimportert fra Tyskland

Tekst har blitt byttet fra tysk til svensk i kjørecomputeren (bortsett fra i telefonenheten)

Selger også pga økonomi (dyrt lån på bilen (3500,- i mnd)). Hadde jeg hatt bedre lønn/større eienskap i bilen, ville jeg nok beholdt den. For dette er en meget god bil =)

 

Ta kontakt om du skulle være interresert

eller evt ønsker bilder

 

Mvh Johnsen

Endret av Johnsen

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår