Gå til innhold

Volvo 264 1977 mod, 264 posjekt :)

Ranger emnet


Volvo/264

Anbefalte innlegg

Skulle i dag flytte bilen ut fra garasjen, da den er litt liten. Planen var og flytte den inn i løen våres da den er større. Men siden bilen ikke har vert kjørt på de siste å årene så fant jeg fort ut at bakbremsene satt fast, og at håndbrekk vaieren ikke gikk tilbake sånn som den skal.

Men fikk luftet den litt da:D og tatt noen bilder når den var utenfor;)

 

[ATTACH]21383[/ATTACH]

 

[ATTACH]21382[/ATTACH]

Bilde av motoren;) utrolig fint der, ingen rust eller noe. Nesten helt utrolig.

[ATTACH]21384[/ATTACH]

Men bremseskivene + klosser + nye bremserør må lages. vet ikke om det er synlig her, men er slipt ca 5 mm inn i bremseskiven.

[ATTACH]21387[/ATTACH]

 

Greide ikke å kjøre bilen opp en liten gressbakke(var så glatt at jeg bare spant), måtte da hente Massey Ferguson. Tanken var og dytte bilen opp bakken med traktoren, men bilen sklei og fikk en liten bulk bak. Et lite problem i forhold til resten da.

[ATTACH]21386[/ATTACH]

Endret av Volvo/264
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Hvis du leser mitt første innlegg forklarer jeg hva og hvorfor DDR. "Eg har fått tak i en Volvo 264 av en jeg kjenner som har hatt den siden den var nesten ny. Var først en mandat bil for DDR, så ble den importert her til Norge etter bare 4 måneder i Tyskland." DDR er altså et gammalt øst-tysk parti, som ble startet av sovjetunionen, det er altså kommunistisk. Den gangen brukte de disse bilene som mandatbiler, altså det denne var. Men bilen var ikke i tyskland lenge da den ble sendt til norge etter ca 4 måneder. Da kjøpte han jeg fikk den av bilen, og har hatt den siden den gang.

 

Vet at bulken bare er en liten bagatell, skrev jo det at det var min minste bekymring, men er lit irriterende da jeg ikke trenger mer arbeid.

Jada, det er en PRV-motor som står i den, en B27E. Sterk og fin motor;) som det aldri har vert problemer med.

 

Det som skal gjøres nå på bilen er det at jeg må skifte/lage nye bremserør da disse knakk. Må også bytte bremse skiver, bremseklosser og kanskje ene kaliperen, får se om jeg greier å redde den etter 34 år:P Noen som har dette på lager? har vinterferie neste uke:) og tenkte det at jeg må få gjort en del da.

Endret av Volvo/264
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Hvis du leser mitt første innlegg forklarer jeg hva og hvorfor DDR. "Eg har fått tak i en Volvo 264 av en jeg kjenner som har hatt den siden den var nesten ny. Var først en mandat bil for DDR, så ble den importert her til Norge etter bare 4 måneder i Tyskland." DDR er altså et gammalt øst-tysk parti, som ble startet av sovjetunionen, det er altså kommunistisk. Den gangen brukte de disse bilene som mandatbiler, altså det denne var. Men bilen var ikke i tyskland lenge da den ble sendt til norge etter ca 4 måneder. Da kjøpte han jeg fikk den av bilen, og har hatt den siden den gang.

 

Vet at bulken bare er en liten bagatell, skrev jo det at det var min minste bekymring, men er lit irriterende da jeg ikke trenger mer arbeid.

Jada, det er en PRV-motor som står i den, en B27E. Sterk og fin motor;) som det aldri har vert problemer med.

 

Det som skal gjøres nå på bilen er det at jeg må skifte/lage nye bremserør da disse knakk. Må også bytte bremse skiver, bremseklosser og kanskje ene kaliperen, får se om jeg greier å redde den etter 34 år:P Noen som har dette på lager? har vinterferie neste uke:) og tenkte det at jeg må få gjort en del da.

 

Biltema her dette. Også bremserør, du bare bøyer de til med to tenger eventuelt bare hendene. :D

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema her dette. Også bremserør, du bare bøyer de til med to tenger eventuelt bare hendene. :D

 

Joda, biltema er tingen. Har handlet inn bremserør i dag, men de hadde ikke til 240 77 model, så måtte ta 240 81-90 mod. satser på at de er noen lunde den samme lengde og sånt. Kjøpte også nye bremseskiver bak, alt sammen kom på 700 kr, faen meg ingenting:P

Tenker jeg skal jobbe litt på søndag, da jeg ikke har tid i morgen, skal jobbe med russebilen;) tar en liten oppdatering da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, biltema er tingen. Har handlet inn bremserør i dag, men de hadde ikke til 240 77 model, så måtte ta 240 81-90 mod. satser på at de er noen lunde den samme lengde og sånt. Kjøpte også nye bremseskiver bak, alt sammen kom på 700 kr, faen meg ingenting:P

Tenker jeg skal jobbe litt på søndag, da jeg ikke har tid i morgen, skal jobbe med russebilen;) tar en liten oppdatering da;)

 

Stemmer, Biltema er billig og bra! :D Men så spørst det på kvaliteten da........

Men blir nok bra dette her, 240 er vell ganske likt som 264. :)

Volvo 740 Turbo & Volvo 240 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer, Biltema er billig og bra! :D Men så spørst det på kvaliteten da........

Men blir nok bra dette her, 240 er vell ganske likt som 264. :)

 

Kvaliteten er jo ok da, verfall i forhold til pris:D men bremserørene var ikke helt lik, forskjellig størrelse på festene:( så må se hva jeg greier å få til her. tenkte jeg skulle jobbe i morgen, men tror ikke det blir noe av da jeg ikke ble helt ferdig med russebilen! men vi får se. har jo fri en uke nå, så blir sikkert en del jobbing;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 10 months later...

Har da vert vekkreist en god stund 8 måneder for å være nøyaktig, og har derfor ikke jobbet med bilen. På grunn av studier og hauger med rust klarer jeg ikke selv å sveise opp bilen. Lurte derfor på om det var noen i bergensområdet som kan hjelpe meg med sveising og litt annet. Noen som er interessert send meg en melding(så kan vi snakkes der;) )

 

hvis ikke så blir bilen vraket, og motoren satt inn i en 240 hvis jeg finner en da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår