Gå til innhold

Volvo/264

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Volvo/264

  • Bursdag 09/29/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler
  • Modell (eks S4)
    264 GLE
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1977
  • Motor (eks 1.6)
    B27 2.7 V6
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Volvo/264's Achievements

  1. Her er noen bilder av det. Tror det blir bytting av karroseri:P men vi prøver og ser om det er noen som tror de kan;) [ATTACH]27556[/ATTACH] [ATTACH]27555[/ATTACH] [ATTACH]27557[/ATTACH] er også en del rust rundt hjulbuen. men kanalene og ruten er verst.
  2. Ja, kan legge ut noen bilder, men det er VELDIG mye rust(ytterkanal er kappet vekk, og innerkanal må også byttets, og den ene hjulbuen bak innvendig) . Tror ikke det vil være verdt å prøve, men hvis noen mener de er flinke nokk og kan gjøre det for en ok pris så kan vi snakke;) men legger ut noen bilder i løpet av morgendagen.
  3. Har da vert vekkreist en god stund 8 måneder for å være nøyaktig, og har derfor ikke jobbet med bilen. På grunn av studier og hauger med rust klarer jeg ikke selv å sveise opp bilen. Lurte derfor på om det var noen i bergensområdet som kan hjelpe meg med sveising og litt annet. Noen som er interessert send meg en melding(så kan vi snakkes der;) ) hvis ikke så blir bilen vraket, og motoren satt inn i en 240 hvis jeg finner en da :P
  4. evt noen som kjenner noen som sveiser rundt bergensområdet? :)
  5. Hei. Har en volvo 264 1977 mod, som alle gamle biler har den rust, og det er ikke lite heller. GAAAAAAAANSKE så mye, planen min var å fikse det selv, men pgr av studie og at jeg ikke er klar for ett så stort prsjekt lurte jeg på om det er noen i bergensområdet som kan hjelpe meg(gjøre det for meg). Betalt får du;) tusen takk
  6. På mine baklykter er det ekte metall. Men etter kapping av kanalene fant jeg alt for mye rust, og dette er alt for mye å fikse, det går langt innover, og hele hjulbuen bak er rustet vekk. Dette er litt synd, men motoren fungerer som den skal, og jeg vurderer da å sette inn motoren i en 240. Noen som har eller vet hvordan denne vil passe inn? vet jo det at du kan få en v8 i 240, men er det mye arbeid, eller er det bare motorfestene?
  7. Hei. Har en eldre Volvo 264, som jeg skulle hatt en del deler til. I første omgang er det kanaler og hjulbuer jeg skal ha tak i. Ser at de har mye inne på veng.no, noen som vet om noen bedre sider(billigere). Eller er veng en grei side å bestille fra. Tusen Takk:)
  8. Lenge siden siste innlegg nå, har hatt en del å gjøre da. Sveiset russebil osv. Har lagt opp nye bremserør, og holder på å overhale kaliperene, men finner ikke et overhalingskitt. Får heller ikke ut stempelet på ene:( legger ut noen bilder i løpet av dagen i dag tenkte jeg.
  9. Kvaliteten er jo ok da, verfall i forhold til pris:D men bremserørene var ikke helt lik, forskjellig størrelse på festene:( så må se hva jeg greier å få til her. tenkte jeg skulle jobbe i morgen, men tror ikke det blir noe av da jeg ikke ble helt ferdig med russebilen! men vi får se. har jo fri en uke nå, så blir sikkert en del jobbing;)
  10. Joda, biltema er tingen. Har handlet inn bremserør i dag, men de hadde ikke til 240 77 model, så måtte ta 240 81-90 mod. satser på at de er noen lunde den samme lengde og sånt. Kjøpte også nye bremseskiver bak, alt sammen kom på 700 kr, faen meg ingenting:P Tenker jeg skal jobbe litt på søndag, da jeg ikke har tid i morgen, skal jobbe med russebilen;) tar en liten oppdatering da;)
  11. Hei hei. Hvis du leser mitt første innlegg forklarer jeg hva og hvorfor DDR. "Eg har fått tak i en Volvo 264 av en jeg kjenner som har hatt den siden den var nesten ny. Var først en mandat bil for DDR, så ble den importert her til Norge etter bare 4 måneder i Tyskland." DDR er altså et gammalt øst-tysk parti, som ble startet av sovjetunionen, det er altså kommunistisk. Den gangen brukte de disse bilene som mandatbiler, altså det denne var. Men bilen var ikke i tyskland lenge da den ble sendt til norge etter ca 4 måneder. Da kjøpte han jeg fikk den av bilen, og har hatt den siden den gang. Vet at bulken bare er en liten bagatell, skrev jo det at det var min minste bekymring, men er lit irriterende da jeg ikke trenger mer arbeid. Jada, det er en PRV-motor som står i den, en B27E. Sterk og fin motor;) som det aldri har vert problemer med. Det som skal gjøres nå på bilen er det at jeg må skifte/lage nye bremserør da disse knakk. Må også bytte bremse skiver, bremseklosser og kanskje ene kaliperen, får se om jeg greier å redde den etter 34 år:P Noen som har dette på lager? har vinterferie neste uke:) og tenkte det at jeg må få gjort en del da.
  12. Skulle i dag flytte bilen ut fra garasjen, da den er litt liten. Planen var og flytte den inn i løen våres da den er større. Men siden bilen ikke har vert kjørt på de siste å årene så fant jeg fort ut at bakbremsene satt fast, og at håndbrekk vaieren ikke gikk tilbake sånn som den skal. Men fikk luftet den litt da:D og tatt noen bilder når den var utenfor;) [ATTACH]21383[/ATTACH] [ATTACH]21382[/ATTACH] Bilde av motoren;) utrolig fint der, ingen rust eller noe. Nesten helt utrolig. [ATTACH]21384[/ATTACH] Men bremseskivene + klosser + nye bremserør må lages. vet ikke om det er synlig her, men er slipt ca 5 mm inn i bremseskiven. [ATTACH]21387[/ATTACH] Greide ikke å kjøre bilen opp en liten gressbakke(var så glatt at jeg bare spant), måtte da hente Massey Ferguson. Tanken var og dytte bilen opp bakken med traktoren, men bilen sklei og fikk en liten bulk bak. Et lite problem i forhold til resten da. [ATTACH]21386[/ATTACH]
  13. ja, det tok sin tid. Men når historielæreren din begynner å bable gikk tankene mine på andre ting:P så begynte jeg å lese denne;) synes det var interessant;)
  14. Fett prosjekt;) Hadde en volvo 940 som jeg sveiste, men fant ut at det ikke var nokk med å sveise så jeg tok på meg et enda større posjekt(det var gentlig fordi clutchen og thrusterlagrene røk) 264 som er ganske så rusten. Hehe. men du har gjort en god jobb med sveising og alt;) leste nettopp gjennom hele tråden;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår