Gå til innhold

Motor problem på Mazda 323f 93mod

Ranger emnet


Mutta

Anbefalte innlegg

Hei,

har søkt litt rundt på nettet og prøvd forskjellige ting før jeg lagde denne tråden.

 

casen er:

bilen starter og går fint på tomgang,

når jeg gasser, sliter den med å være med. virker som den ikke tenner skikkelig.

når jeg er ute å kjører virker det som den kveler seg selv av og til.

 

tiltak som er gjort:

-sjekka fordeler lokk(så nytt ut)

-sjekka rotor (litt svidd på tuppen men ellers bra)

-sjekka etter gnist om kvelden når det har vært mørkt(ikke noe gnistrer som jeg kan se)

-bytta bensin filter til nytt

-bytta luft filter

-bytta coilen

 

noen som har noen idè her?

 

når jeg gasser foran i motorrommet kommer det en tssh lyd ved air flow meteret/luftfilteret. men det er vel bare det at den suger luft når man gasser litt hurtig?

 

takker for svar.

 

-=Michael=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk luftslangen som går mellom innsug og luftmassemåler(AirFlow-sensor), denne begynner å bli veldig morken og sprekt på disse nå, og da blir det litt krøll i motorstyringa som kan forårsake dine problemer.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka slangen mellom filteret og innsug. litt morken var den mellom de rillene. men ikke noe betydelig. er det slik at om det kommer luft gjennom dette morkene partiet så virker det inn på motoren.

bilen starter lett, går helt normalt på tomgang. men med en gang jeg trykker på gassen "dør" den litt før den går opp på turtall liksom.

har pussa litt på rotoren og på de pinnene inne i fordelerlokket.

men den tenner på alle pluggene virker det som. så tror ikke det er tenningsproblem dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår