cigaro Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 Har da en Civic, 1991 mod, D15b2. ED6 Clutchen har vært litt "rar" i snart et halvt år. Mest under køkjøring, så varierer det hvor langt pedalen må ut før clutchen tar. Enkelte ganger tar den med en gang clutchpedalen slippes, for så å bruke lang tid på å da, slik at clutchen ikke er frigjort før pedalen er helt ut. Andre ganger tar den nesten med en gang, og clutchen er koblet ut samtidig med at pedal er nesten helt ut. Når clutchen tar med en gang pedalen slippes, for så å slippe svakt mens pedalen dras helt ut, fører det til rykkete start, og gasspedalen må "jokkes" for å forhindre gammelmann gassing, eller kvelning. Noen forslag til hva som kan være årsaken? Slitt clutch,utløserlager,dårlig br.væske? Takker og bukker stort for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Bump? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 (endret) Hydraulisk clutch og luft i systemet? Tar clutchen langt inne når den ikke har blitt betjent på en stund, samt tar lenger ute etter at du har pumpet pedalen noen ganger Endret Februar 10, 2011 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cigaro Skrevet Februar 21, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2011 Jeg merker at den tar lengre ute hvis jeg pumper pedalen et par ganger før igangstart. ettersom jeg kjører mer, merk:køkjøring, så tar clutchen fra helt i bånn av, og slipper svakt samtidig som pedalen slippes helt ut. skal prøve å lufte clutchen i første omgang, så får vi se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg