Ner_Q Skrevet Februar 2, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2011 Heisann! For noen dager siden skulle jeg hjelpe mamma å starte bilen hennes med startkabler. Fikk startet bilen hennes, så parkerte jeg bilen min (Golf 2, 91 mod) og slo den av. Når jeg senere skulle ut igjen og kjøre ruset motoren seg på 4000 rpm når jeg startet bilen og den sto der. Trodde først noen sikringer gikk, men sjekka alle og de var i orden. Så litt rundt forgasseren og så at gasspjeldet ikke var helt tilbake, det var tomgangsregulatoren som sto i veien (regulerte ikke tilbake til tomgang). Har kjøpt meg ny regulator (full elektronisk, uten vakum tilkobling) og montert den. Men har fortsatt samme problem? Noen her som veit hva problemet kan være, eller om det er noe som må justeres? På forhånd takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristian240740 Skrevet Februar 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2011 Hei. Hvilken motor er det? og er det Pierburg 2e.. forgasser eller monopoint? Har nå lignende problemer selv på min 1.6 med Pierburg 2ee forgasser :p Øbergen Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/253436-kristian-vw-golf-2-bruks-faest-bil.html Tjom Tjom! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 Det er en 1.8l forgasser, den er vel fullelektronisk tror jeg. Er ikke sikker om det er Pierburg eller monopoint :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Februar 4, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2011 Sjekket nå, det er nok en monopiont. Fant noen bilder på google av en Pierburg og en monopointgasser, lignet på en monopoint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 Jeg har 1.8 gasser men har ikke automatchocke, jeg bare trykken en gang på gasspedalen først.. Da lukker det spjeldet seg og bilen starter lett som bare det! : ) Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2011 golf 1.8 etter 89 har som regel monopoint pga konseptet med katalysator og standard forgasser ikke harmonerer noe særlig spjellet skal ikke gå helt tilbake grunnet tomgangstyringa på bilen (tomgangen er ujusterbar på monojet) går den reint på 4000rpm? eller er det en del feilslag etc? første som slår meg er vakuum-lekkasje ofte i flensen mellom innsprut og innsug. samt det 90graders gummibendet som går til bremsekraft forstereker Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Februar 9, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 golf 1.8 etter 89 har som regel monopoint pga konseptet med katalysator og standard forgasser ikke harmonerer noe særlig spjellet skal ikke gå helt tilbake grunnet tomgangstyringa på bilen (tomgangen er ujusterbar på monojet) går den reint på 4000rpm? eller er det en del feilslag etc? første som slår meg er vakuum-lekkasje ofte i flensen mellom innsprut og innsug. samt det 90graders gummibendet som går til bremsekraft forstereker Den går litt opp og ned, men ikke sånn at motoren fusker. Det med vakuum-lekkasje på bremsekraft forsterker tenkte jeg faktisk på idag, siden jeg bytta hele br.kraft forsterkeren noen måneder siden. Kan hende den suger litt falsk luft der. Skal faktisk teste det ut, for nå kjører jeg uten tomgangsregulatoren :P Takk for svaret :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caltex Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Tar opp denne tråden igjen jeg. Har samme problem på min golf 2. 87mod 1.6 forgasserjævel.. Har ikke turteller men tipper den ligger på rundt 2000rpm på tomgang uansett om motoren er kald eller varm. Har ikke villet bort å pelle på det siden bilen er bruksbil. Noen forslag til hva det kan være? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.