Gå til innhold

Billån som lærling, rundt 80k

Ranger emnet


Gulfgti

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er lærling og har lyst på en Fungerende bruksbil, Har Postbanken og så litt på billån der.

Tenkte å ta lån på rundt 80.000kr

Har så og si 0kr i egenkapital, men kan få skrapet sammen 5000,- hvis det har noe å si :D

Har hele 52,88kr i timen, men går opp nå i februar til 65kr timen tror jeg..

Noen andre som har tatt billån som lærling her?

Har lyst på a4 b5 1,9tdi quattro :)

Endret av Gulfgti

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv førstårslærling. Som har vertfall 11 tusen utbetalt i månden, har prøvd meg på lån 50 000 - 100 000 tusen. Men banken har slått seg helt vrang og jeg fikk ikke 1 kr :P Selv om jeg hadde egenkapital på 10%. Dette var uten kausjonist, dette var DNB nor. Meen et tips til alle dere som skal ta lån, spar litt penger hver månde så banken ser at dere kan betale ned lånet. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. takk for tips, men åssen er det med hvor mye jeg låner.. Si hvis jeg finner en bil til 76000,- Og låner 80000, går de rett i banken igjen eller hva? :D Står ikke en dritt info på postbanken, og er ikke helt sikker på om jeg skal ta lån ennå så gidder ikke å ringe heller..

Bmw E38 - Bmw 320D E46 - Golf mk1 Gti 2.0 16V - Caddy mk1 pickup 1.6 GTD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. takk for tips, men åssen er det med hvor mye jeg låner.. Si hvis jeg finner en bil til 76000,- Og låner 80000, går de rett i banken igjen eller hva? :D Står ikke en dritt info på postbanken, og er ikke helt sikker på om jeg skal ta lån ennå så gidder ikke å ringe heller..

 

Du kan søke på to måter:

 

1: Låne på en spesifik bil, da fyller du inn regnr, modell, etc, dette gjorde jeg da jeg visste hvilken bil jeg skulle ha(nybil)

 

2: Du kan også søke et lånebevis, det viser at du f.eks. har godkjent finansiering opp til 80.000 kr. uavhengig av bil.

 

Forøvrig så vet du at du ikke kan søke billån på biler eldre enn ti år, og at du må ha fullkasko på bilen? :)

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint ann å søke billån på biler som er eldre enn 10 år. dette kan vel variere fra bank til bank. Men i Nordea er det slik at alder på bil+nedbetalingstid skal ikke overskride 15år. + at man må ha fullkasko på bilen så lenge det er pant i bilen.

 

Om man får låne med kausjonist med sikkerthet i kausjonisten bolig eller lingnende behøvere man heller ikke ha fullkasko.

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår