Gå til innhold

Merkelige lyder.

Ranger emnet


mr_flow90

Anbefalte innlegg

Jekk opp bilen og rikk på hjulet i posisjonene 12/6 og 9/3. Er det slakke/lyder er det utslitt hjullager.

 

Er det høye knatrelyder/smell fra hjulet om du legger helt over og kjører/rygger sakte? Isåfall kan det være drivknute.

 

Litt lettere hvis du får til å beskrive nærmere hvordan det høres ut og hvor lydene kommer fra:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sakt høres det nesten ut som en snekke:

Men lyden er mye mørkere og blir høyere når jeg svinger eller hastigheten økes.

Jeg mener det er i front på bilen, noe eksakt kan jeg ikke si dersom jeg ikke kan krype ned til pedalene når jeg kjører :p

 

Drivknutene tror jeg ikke det kan være ettersom jeg har vært med å hørt på det på en kompis sin bil som hadde det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan ei snekke høres ut(har vokst opp i fjæra), men det er litt vanskelig å komme med forslag siden beskrivelsen din var litt vag:)

 

Hører du lyden når bilen står i ro, altså når den går på tomgang?

Er det forskjell på lyden etter hvilken retning du svinger?

Øker lyden i takt med turtall eller hastighet?

 

Hvis du får med en kompis, kan det være litt lettere å finne ut hvor lyden kommer fra:)

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kommer ikke lyd når den står og går.

Lyden øker i takt med hastigheten, ikke turtallet.

Ikke noe særlig forskjell. Når jeg kjører beint hører du den svakt, men når jeg svinger til høyre eller venstre blir lyden høyere.

 

Tok å løftet opp bilen i går og rikket i posisjonene 12/6 og 9/3, men ikke noe slakk. Men når jeg snurret på hjulet kom den en merkelig lyd, hørtes veldig ut som et ødelagt kulelager :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår